تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749123
شناسه : 3749123
تاریخ :
لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر اقتصاد ایران: مشهد- معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی ریشه اکثر مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را اعتیاد دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زهدی در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال در حوزه اعتیاد و پیشگیری که در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی استانداری و هم‌زمان با سایر استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است و در این راستا باید به نحو مطلوبی از ظرفیت سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر استفاده کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امروز ریشه اکثر مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی اعتیاد است و به عنوان یک موضوع طی جنگ نرم در حال مبارزه با آن هستیم.

وی افزود: برنامه دشمنان ما ایجاد فضایی برای تولید و توزیع مواد مخدر توسط جوان‌هاست که در این حوزه هم بیشتر روی مواد مخدر صنعتی تمرکز دارند.

زهدی بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد اعتیاد تاکید و بیان کرد: سمن‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند؛ لذا اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود معتادین به خانواده و جامعه بازخواهند گشت.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ضمن بیان اینکه در کشور حدود ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد که در موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند، گفت: شخصیت فرد معتاد را باید اصلاح کرده و به وی انگیزه بدهیم تا با ایجاد ظرفیت توانمندسازی از آنها استفاده شود.

سازمان‌های مردم نهاد در مسیر بازگشت معتادین حرکت کنند

اسماعیل رحمانی نیز در این نشست بیان کرد: انتظار ما از سازمان‌های مردم نهاد این است که در مسیر بازگشت معتادین حرکت کرده و تشریک مساعی داشته باشند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی ضمن بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نباید از خانواده معتادین غفلت کنند، گفت: با رعایت قانون از افرادی که تلاش می‌کنند برای معتادین اشتغال ایجاد بکنند حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این نشست هم‌اندیشی از سازمان‌های مردم نهاد فعال تقدیر شد.