تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3749116
شناسه : 3749116
تاریخ :
تغییرات اساسی در پرداخت کارانه پرستاری/ کاهش اضافه کاری اجباری اقتصاد ایران: معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تغییرات اساسی در دستورالعمل پرداخت کارانه گروه پرستاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با بیان این که برای ارتقای وضعیت معیشتی و انگیزشی پرستاران، تغییرات اساسی در دستورالعمل پرداخت کارانه گروه پرستاری ایجاد می‌شود، گفت: با این تغییرات، امید است که ارزش و زحمات پرستاران به نحو شایسته‌ای دیده شود و انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت در میان پرستاران، بازنگری جامعی در دستورالعمل پرداخت کارانه در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعدد و تخصصی با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری، کارشناسان خبره و مدیران منتخب پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد تا با بررسی دقیق چالش‌های موجود، راهکارهای مناسب برای بهبود سیستم پرداخت کارانه، به ویژه برای پرستاران اتاق عمل ارائه شود.

عبادی، مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل جدید را تعیین استاندارد نیروی انسانی به ازای هر عمل جراحی، به‌روزرسانی شاخص‌های سنجش عملکرد و افزایش انگیزه و رضایت شغلی عنوان کرد و افزود: این مهم با هدف جلوگیری از اضافه کاری بی‌مورد و ایجاد تعادل در بار کاری پرستاران، استاندارد مشخصی برای تعداد پرستار مورد نیاز در هر عمل جراحی تعیین شده است. همچنین، شاخص‌های سنجش عملکرد برای پرستاران، به ویژه پرستاران اتاق عمل و هوشبری، با دقت بیشتری بازنگری شده تا عملکرد واقعی آن‌ها را به طور دقیق ارزیابی نماید.

وی افزود: با اجرای این دستورالعمل جدید، انتظار می‌رود انگیزه و رضایت شغلی پرستاران افزایش یافته و در نتیجه کیفیت خدمات پرستاری بهبود یابد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: با اجرای این تغییرات، گام مهمی در جهت رفع مشکلات موجود در سیستم پرداخت کارانه پرستاران برداشته و به سمت ایجاد یک سیستم پرداخت عادلانه و انگیزشی حرکت کرده‌ایم. معتقدیم که با این اقدام، ارزش و زحمات پرستاران به نحو شایسته‌ای دیده می‌شود و انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر افزایش خواهد یافت.