تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3749114
شناسه : 3749114
تاریخ :
تهدید قاضی آمریکایی: انحصارگرایی گوگل پلی استور درهم‌شکسته می‌شود اقتصاد ایران: قاضی آمریکایی می‌گوید گوگل انحصارطلب است و باید جریمه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هشت ماه پس‌از آن‌که هیئت‌منصفه‌ی فدرال در پرونده‌ی اپیک علیه گوگل، به انحصارگر بودن پلی استور رای داد، قاضی جیمز دوناتو آخرین جلسه درباره‌ی اقدامات اصلاحی را برگزار کرد.

به‌گفته‌ی دوناتو «ما می‌خواهیم موانع را از بین ببریم. دنیای کنونیِ ما محصول رفتار انحصاری بوده و اکنون درحال تغییر است.» دوناتو حکم نهایی خود را حدود دو هفته‌ی دیگر صادر خواهد کرد.

درحالی‌که اپیک در دادگاه هیئت‌منصفه در اواخر سال میلادی گذشته پیروز شد، تصمیم‌گیری درمورد نحوه‌ی اصلاح خسارات ناشی از انحصار گوگل برعهده‌ی قاضی است.

به‌نوشته‌ی ورج، پیش‌تر، اپیک اعلام کرد که از دادگاه خواسته است تا گوگل را مجبور کند به فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب اجازه‌ی حضور و فعالیت در پلی استور را بدهد و دسترسی آن‌ها به همه‌ی اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور را امکان‌پذیر کند. بدین ترتیب، یک کاربر اندروید می‌تواند آزادانه تصمیم بگیرد که از پلی استور یا فروشگاه اپلیکیشن دیگری استفاده کند.

مقالات مرتبط
  • چشم‌ها به دادگاه گوگل؛ آیا غول دنیای فناوری تجزیه خواهد شد؟
  • وزارت دادگستری آمریکا ممکن است خواستار تجزیه گوگل شود؛ جدایی اندروید از کروم

گوگل با ورود برخی از اپلیکیشن‌ها به پلی استور مخالف است؛ اما گری بورنشتاین، وکیل ارشد اپیک، می‌گوید: «اگر گوگل واقعاً هر اپلیکیشنی را در یک فروشگاه متفرقه بررسی کند، به گوگل اختیار دربان می‌دهد که قبلاً از آن سوءاستفاده کرده بود.» قاضی دوناتو تصریح کرد که می‌خواهد هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز را درمورد نحوه‌ی برخورد گوگل با فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب تا جایی که شامل بررسی انسانی می‌شود، ممنوع کند.

قاضی دوناتو خطاب به گوگل گفت: «وقتی کوهی از رفتار بد ساخته می‌شود، باید آن کوه را جابه‌جا کرد و این اتفاق خواهد افتاد.»