تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749093
شناسه : 3749093
تاریخ :
ضرورت ارائه تسهیلات به زمین‌های کشاورزان مالخلیفه اقتصاد ایران: شهرکرد-نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه تسهیلات برای لوله‌کشی و انتقال آب به زمین‌های کشاورزان مالخلیفه مورد تقاضا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات در خصوص تسطیح جاده‌های بین مزارع و احداث جداول کشاورزی، خاطرنشان کرد: روستای یونکی بالای ده سال است پیگیر احداث جداول کشاورزی می‌باشد ولی انجام نشده و به دلیل اینکه اعتبارات در بخش کشاورزی به صورت پراکنده توزیع می‌گردد معمولاً اجرای پروژه‌ها زمان بر می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه از جوی و جدول بین مزارع کلواری مالخلیفه در بهار و تابستان آب دو حلقه چاه عبور می‌کند و در پاییز و زمستان آب باران در آنها رها می‌گردد، اختصاص اعتبار جهت سامان دهی و ارائه تسهیلات جهت لوله کشی و انتقال آب به زمین‌های کشاورزان آن منطقه مورد تقاضا می‌باشد.

قنبری با اشاره به اینکه پتروشیمی لردگان به علت قطع گاز تعطیل شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعلام شده کود شیمیایی را شرکت پتروشیمی لردگان با قیمت مناسب به سازمان جهاد کشاورزی استان فروخته و کود با قیمت بالایی به دست کشاورزان رسیده، انتظار می‌رود موضوع شفاف سازی گردد.

وی تاکید کرد: مجتمع‌های دامداری شهرستان فلارد دارای چالش‌هایی است که هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شود.