تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3749090
شناسه : 3749090
تاریخ :
ذوب‌آهن با چهره‌ای نو و ثبات گرایی در لیگ برتر فوتبال اقتصاد ایران: تیم فوتبال ذوب آهن در فصل جدید رقابت های لیگ برتر با حفظ ثبات و جذب ۸ بازیکن جدید به دنبال تکرار عملکرد خوب فصل گذشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ذوب آهن فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر را با قرارگیری در رده پنجم جدول به پایان رساند و شاگردان محمد ربیعی که نتوانسته بودند در ابتدای نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند در پایان مسابقات در جایگاه پنجم جای گرفتند.

پس از پایان فصل بیست و سوم، پای محمد ربیعی به پرونده فساد در فوتبال باز شد و بارها در رابطه با این مربی خبرهای ضد و نقیضی شنیده می‌شد که در نهایت او با حمایت مدیران باشگاه ذوب آهن به کار خود ادامه داد تا در فصل جدید هم هدایت سبزپوشان را عهده دار باشد.

طبق اعلام باشگاه ذوب آهن بودجه این تیم برای فصل جدید ۲۴۰ میلیارد تومان تعیین شد که مطابق با همین بودجه مدیران باشگاه تا به امروز اقدام به تقویت تیم خود کرده اند.

۸ ورودی و ۵ خروجی حاصل کار ذوب آهن در نقل و انتقالات تابستانی تا پیش از آغاز اولین بازی فصل بیست و چهارم بوده است. پدرام قاضی پور، حسن شوشتری، حسین شاوردی، داود رجبی، داود نوشی صوفیانی، رامتین سلیمان زاده، محمدجواد آزاده و مهدی ممی زاده بازیکنان ورودی این تیم هستند و سعید کریمی، عرفان معصومی، محمدجواد محمدی، محمدحسین اسلامی و مهرداد رضایی از جمع شاگردان ربیعی جدا شده اند که به این اسامی باید نام محسن فروزان هم اضافه کرد البته او هنوز به صورت قطعی از ذوب آهن جدا نشده است.

یکی از بازیکنانی که ربیعی سعی به حفظ او را داشت، محمدحسین اسلامی بود که با توجه به اتمام قراردادش با باشگاه ذوب آهن و پس از اینکه با مدیران این باشگاه جلساتی را برگزار کرد در نهایت تصمیم به جدایی از جمع شاگردان ربیعی را گرفت و به استقلال تهران پیوست تا چالش جدیدی را تجربه کند.

«گریگول چابرادزه» مدافع چپ و گرجستانی ذوب آهن که به تازگی قراردادش را با این باشگاه تمدید کرده مورد توجه باشگاه پرسپولیس هم بود اما مدیران ذوب آهن توانستند رضایت این بازیکن را جلب کنند و او قراردادش را با ذوب آهن تمدید کرد. یکی از اهداف تیم ذوب آهن برای فصل جدید حفظ ثبات نسبت به فصل گذشته است و اکثر بازیکنان تأثیرگذار این تیم در فصل جدید هم با پیراهن ذوب آهن به میدان بروند.

یکی از معضلات فصل گذشته ذوب آهن مصدومیت بازیکنان این تیم از ناحیه رباط صلیبی بود به طوری که این تیم در طول فصل بیست و سوم، چهار بازیکن خود (سبحان خاقانی، آرش قادری، نادر محمدی و پوریا آریاکیا) را به همین دلیل از دست داد و کادر فنی و پزشکی این تیم با درس گرفتن از این موضوع تلاش خواهند کرد تا در فصل جدید بازیکنان خود را با این مصدومیت از دست ندهند.

ذوب آهن باید در هفته اول مسابقات لیگ برتر روز پنج شنبه ۲۵ مرداد در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رو در روی پرسپولیس قرار گیرد و کمال کامیابی نیا و شایان مصلح که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند رو در روی تیم سابق خود قرار می‌گیرند.