تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749059
شناسه : 3749059
تاریخ :
امکانات لازم برای تردد زائران از چذابه در سمت عراقی فراهم است اقتصاد ایران: اهواز- استاندار خوزستان گفت: امکانات لازم برای تردد آسان و سریع زائران ایرانی و خارجی از مرز چذابه در سمت عراقی یعنی مرز شیب عراق فراهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص سفر دو روزه خود به استان میسان عراق توضیح داد: پیرو توافقات ۲ دولت و دیدار وزرای کشور ایران و عراق بنا شد جلسه مشترکی با مسئولان عراقی در خصوص مرزهای شلمچه و چذابه داشته باشیم و پیرامون کلیه موضوعات و مسائلی که می‌تواند به تسهیل تردد و رفاه زائران کمک کند توافق و هماهنگی کنیم.

وی افزود: مرز چذابه و شیب در استان میسان عراق محل عبور زائران اتباع خارجی است که ملاحظات مختلف را نسبت به سایر پایانه‌های مرزی از لحاظ حمل و نقل، تمهیدات بهداشتی، موارد امنیتی و … افزایش می‌دهد.

حسینی محراب ادامه داد: در این سفر تدابیر و اقدامات مختلف برای تغذیه، اسکان، آب آشامیدنی، یخ و … مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه همه امکانات و تمهیدات لازم برای رفاه زائران فراهم شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در خاک عراق نیز تمامی وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح این کشور برای اینکه زائران سفر امن، سالم و مطلوبی داشته باشند آمادگی دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با برگزاری این جلسات و همت مسئولان ایران و عراق، رفاه و تسهیل زائران اربعین تضمین شود و مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر استاندار خوزستان در سفری ۲ روزه به استان میسان عراق به منظور اتخاذ تمهیدات و هماهنگی روند تردد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ضمن دیدار و جلسه مشترک با استاندار و مسئولان میسان عراق از مواکب مسیر پایانه شیب بازدید کرد و از موکب‌داران عراقی قدردانی کرد.