تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749058
شناسه : 3749058
تاریخ :
اربعین نماد همبستگی جهان شیعه است/ ضرورت ترویج فرهنگ حسینی و علوی اقتصاد ایران: اربعین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیاده روی اربعین نماد همبستگی و وحدت امت‌های اسلامی جهان و شیعیان دنیا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حضرت زینب پیام رسان کربلا آموزه‌های روز عاشورا و اهداف قیم امام حسین (ع) را در دنیا فریاد زد و امروز باید با ترویج فرهنگ علوی و حسینی در جهان بکوشیم تا ملت‌های دنیا زیر پرچم آزادگی و حریت اهل بیت زیست سالم و آرامی را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا مملو از درس‌های غیرت، شجاعت، آزادگی و … است، خاطرنشان کرد: امروز هر قدر از این فرهنگ فاصله بگیریم به همان میزان بر شدت دردها و آلام بشری افزوده می‌شود و نباید اجازه دهیم تا این فرهنگ رنگ کهنگی به خود بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیاده روی اربعین را یکی از نمادهای وحدت ملت‌های جهان و شیعیان دنیا اعلام کرد و گفت: مردم در این راهپیمایی در کنار همدیگر برای یک هدف مشترک گام برمی دارند و آن نزدیک شدن به سبک زندگی حسینی و علوی است.

حجت الاسلام قاسم زاده با تاکید بر اینکه در پیاده روی اربعین نیز باید شئونات اسلامی به بهترین وجه ممکن رعایت شود، تصریح کرد: امروز استکبار جهانی چشم طمع به حدت ملت‌های مسلمان و جهان شیعه دوخته است تا بتواند با شیطنت‌های همیشگی خود نفاق و تفرقه را در بین امت‌ها ایجاد کند که در این باب هوشیاری همه مسلمانان و شیعیان جهان ضروری است.

وی گفت: در اربعین حضرت زینب (س) ماموریت پیام رسانی خود را در مورد حادثه کربلا به اتمام رساند و توانست این قیام را جهانی کرده و تا امروز که بیش از ۱۴۰۰ سال از وقوع آن می‌گذرد مردم با تمسک و توسل به فرهنگ حسینی در جامعه از تمام پلیدی‌ها و افکار شرک آلود رهایی می‌یابند.