تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749046
شناسه : 3749046
تاریخ :
خودسازی مهمترین مؤلفه جهادگران عرصه تبیین محسوب می‌شود اقتصاد ایران: مشهد- مسؤول نهاد رهبری در بنیاد ملی نخبگان گفت: خودسازی مهمترین مؤلفه جهادگران عرصه تبیین محسوب می‌شود، زیرا برای تبیین و دفاع از آرمان‌ها، باید خودمان تا حد امکان به آنها نزدیک شده باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید کرمی در آئین آغاز به کار چهارمین کاروان طرح حامیم اظهار کرد: خودسازی مهمترین مؤلفه جهادگران عرصه تبیین محسوب است زیرا برای تبیین و دفاع از آرمان‌ها، باید خودمان تا حد امکان به آنها نزدیک شده باشیم و از این رو اگر زبانمان یک چیز بگوید و رفتارمان چیز دیگری را نشان دهد مسلم است که تأثیرگذار نخواهیم بود.

مسؤول نهاد رهبری در بنیاد ملی نخبگان افزود: ضمن تبیین اهمیت خودسازی و جهاد با نفس در جوانی، دانشجویان را به ایجاد خصایلی همچون سحرخیزی، کنترل چشم و زبان توصیه و اضافه کرد: هنر شهدا همین بود که پیش از شهید شدن، شهیدانه زندگی کردند و مرامشان به گونه‌ای بود که آماده پرواز بودند.

وی با اشاره به این جمله شهید آوینی که "کسانی که می‌خواهند تحولی در تاریخ ایجاد کنند نباید از قواعد و چارچوب‌های زمان خود پیروی کنند" به دانشجویان گفت: حرکت خارج از چارچوب‌های مرسوم، هزینه دارد و امروز کسانی نزد ولی عصر (عج) آبرودار هستند که آبرویشان را پای آرمان‌ها آورده باشند.

کرمی با بیان اینکه امروز زمان خواب غفلت، عافیت طلبی و زندگی بدون پیگیری آرمان‌ها نیست افزود: تفاوت جمع شما با سایر دانشجویان این است که پرچمدار میدان هستید و جنستان از سوز و درد و دغدغه است و به جای عافیت طلبی، محافظه کاری، ترس و تنبلی شانه زیر بار مسؤولیت داده‌اید.

مسؤول نهاد رهبری در بنیاد ملی نخبگان از حاضران خواست در افق زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجهرجا که مشغول کار هستند را مرکز عالم بدانند و هر یک به مثابه یک امت عمل کنند.

وی گفت: این سخن رهبر معظم انقلاب که «جهاد تبیین فریضه است» نه تنها از جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اهمیت کمتری ندارد بلکه دلالت آن بر امر و اولویت، از جمله امام هم بیشتر است.