تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3749034
شناسه : 3749034
تاریخ :
شروع فصل جدید فوتبال با اتفاقات بی‌سابقه/ لیگ ۲۴ با عیار پایین! اقتصاد ایران: لیگ بیست و چهارم فوتبال ایران در شرایطی از امروز آغاز می شود که در اتفاقی بی سابقه هر دو تیم پرطرفدار فوتبال کشور برای برگزاری دیدارهای خود در پایتخت زمین ندارند و به شهرهای دیگر می‌روند!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سوت آغاز بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه یادگار امام خمینی (ره) اراک خواهد خورد که این شهر نماینده ای در بازی افتتاحیه ندارد.

شرایط نامطلوب میزبانی ورزشگاه‌های استان تهران باعث شد تا پرسپولیس چاره‌ای جز میزبانی از ذوب آهن اصفهان در خارج از پایتخت نداشته باشد. با این حال اهمیت مهم‌ترین بازی‌های باشگاهی فوتبال کشور بار دیگر نگاه هوادارانش را به خود جلب خواهد کرد تا شروع قطار بیست و چهارم را زیر نظر داشته باشند و منتظر قدم‌های تیم‌های مدعی برای رسیدن به جام زرین فصل جاری باشند.

استادیوم نیست VAR هست!

پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت که طبق آنچه گفته شد قرار نیست در تهران از رقیب خود میزبانی کند. با این حال سرخ‌ها افتتاحیه لیگ برتر را با دوربین‌های مجهز به سیستم داور ویدئویی پشت سر خواهند گذاشت. اتفاق مهمی که می‌تواند تنش در خصوص تصمیمات داوری را به حداقل برساند و دیگر کمتر کسی مدعی از دست دادن امتیاز به دلیل اشتباهات تیم داوری باشد.

ویترین متفاوت پرسپولیس برای ذوبِ آهن

قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر با تیمی نسبتا متفاوت وارد این دوره از رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور خواهد شد. اوسمار ویه را سرمربی موفق پرسپولیس حاضر به تمدید قرارداد نشد تا سرخ‌ها پس از بررسی گزینه‌های متعدد با خوان کارلوس گاریدو قرارداد امضا کنند. آنها سپس نقل و انتقالات چالش برانگیزی را با رفتن علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف و… پشت سر گذاشتند تا چهره این تیم پس از سال‌ها ثبات تغییرات کلی کند.

با این حال لیست پرسپولیس با بازگشت بازیکنانی نظیر علی علیپور و فرشاد احمدزاده و جذب نفراتی همچون ایوب العملود، یعقوب براجعه و الکسی گندوز همراه شد تا دغدغه‌های کادر فنی را کمتر کند اما همچنان نداشتن دفاع چپ تخصصی همچنان مورد بحث هواداران این تیم است.

پرسپولیس با این ویترین متفاوت مقابل ذوب آهنی قرار می‌گیرد که محمد ربیعی سرمربی خود را حفظ کرده است اما آنها نیز با بودجه‌ای محدود خریدهایی همچون رامتین سلیمان زاده، داود نوشی صوفیانی، مهدی ممی زاده، محمد جواد آزاده و حسن شوشتری داشته باشد. ربیعی در این فصل محمد جواد محمدی و محمدحسین اسلامی را در اختیار ندارد تا قدرت تهاجمی کمتری را برای آنها پیش بینی کرد.

مورد عجیب ملوان با گل گهر آغاز می‌کند

اتفاقات پیرامون ملوان بندرانزلی در نقل و انتقالات تابستانی باعث توجه اهالی فوتبال به این تیم ریشه دار شد. مالکان ملوان ابتدا سعید دقیقی را به عنوان سرمربی خود معرفی کردند و او نیز تمرینات پیش فصل را آغاز کرد اما تنها ۱۰ روز مانده به شروع لیگ برتر تصمیم به استعفا گرفت تا جای خود را با مازیار زارع در شمس آذر قزوین عوض کند! اتفاقی عجیب که باعث حضور دوباره زارع با یک فصل وقفه در جمع قوهای سپید انزلی شد.

ملوان که همچنان می‌تواند از قانون سرباز بازیکن بهره ببرد نفراتی همچون میلاد کر، رضا غندی پور، رضا میرزایی، امید نورافکن و محمدرضا رضایی را جذب کرد اما با جدایی ناگهانی میلاد سرلک روبرو شد. همچنین محمدحسین اکبرمنادی و آرمان اکوان هم تصمیم به خداحافظی با ملوان گرفتند تا آنها حالا با تغییرات به وجود آمده مقابل گل گهر سیرجانی قرار بگیرند که مهدی تارتار را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد.

تارتار که فصل گذشته توانست در ملوان بندر انزلی نتایج قابل قبولی بگیرد حالا باید بار دیگر در ورزشگاه سیروس قایقران حاضر شود اما این بار تیمش را برای بردن ملوان هدایت کند.

شروع فصل جدید فوتبال با اتفاقات بی‌سابقه/ لیگ ۲۴ با عیار پایین!

تیم نجات یافته میزبان آلومینیوم

استقلال خوزستان در آخرین بازی فصل گذشته توانست حکم بقای خود در لیگ برتر را دریافت کند تا حالا در اولین شب بازی‌های فصل جاری میزبان آلومینیوم اراک باشد. خوزستانی‌ها تصمیم گرفتند برای فصل جدید با سرمربی خارجی کار را آغاز کنند تا «میودراگ بوژوویچ» از مونته‌نگرو هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. آلومینیوم هم با ثبات بیشتر نسبت به اکثر تیم‌های لیگ برتر میهمان خوزستانی‌ها خواهد بود تا شاید مجتبی حسینی همچون فصل گذشته بتواند شروعی مهیج با اراکی‌ها در لیگ برتر داشته باشد. این دیدار نیز به دلیل عدم استاندارد بودن ورزشگاه استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای غدیر که به فولاد اختصاص دارد برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های روز پنجشنبه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

* پرسپولیس - ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۹:۳۰

* ملوان بندرانزلی - گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۹:۴۵

* استقلال خوزستان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۲۰:۳۰