تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3749031
شناسه : 3749031
تاریخ :
نگاهی به خریدهای خارجی استقلال خوزستان/دو نامدار در کنار دو گمنام اقتصاد ایران: تیم فوتبال استقلال خوزستان تاکنون ۴ بازیکن خارجی به خدمت گرفته است که دو نفر از آنها رزومه خوبی دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال خوزستان برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر تاکنون ۴ خرید خارجی (تیپوی بیفوما، کاینا نونیِز، مومل عبدالرضا و دیمیت ریوس چاتزیسایاس) انجام داده که در کنار «ساویو روبرتو» ۵ بازیکن خارجی این فصل استقلال خوزستان را تشکیل دهند.

استقلال خوزستان در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم هم توانست چند بازیکن خارجی با کیفیت از جمله «عثمان اندونگ» و آسو رستم را به خدمت گیرد که ثمره آنها را دید و این تیم در لیگ برتر ماندگار شد. با توجه به شرایط خوب بازیکنان خارجی استقلال خوزستان در فصل گذشته، هواداران این تیم امیدوارند که نفرات جدید هم بتوانند کیفیت بالایی داشته باشند.

نگاهی به خریدهای خارجی استقلال خوزستان/دو نامدار در کنار دو گمنام

تیپوی بیفوما

«بیفوما» بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است و سابقه حضور در تیم‌های مطرحی از جمله، لاس پالماس، وست برومویچ آلبیون، اسپانیول، استاد رنس، گرانادا، استراسبورگ و آلمریا را داشته است که نوید از حضور یک بازیکن باکیفیت در فوتبال ایران را می‌دهد. او همچنین در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۲۰ سال فرانسه، زیر ۲۱ سال فرانسه و بزرگسالان کنگو نیز بازی کرده است.

کاینا نونیِز

این مهاجم ۲۷ ساله برزیلی سابقه مطرحی ندارد و بیشتر دوران حرفه ای خود را در لیگ آلبانی گذرانده است. بهترین آمار کاینا نونیز به سال ۲۰۲۲ و در تیم کاستریوتی می‌گذرد که در ۲۰ بازی برای این تیم موفق شد ۷ بار دروازه حریفان را باز کند. این بازیکن همچنین سابقه حضور در در لیگ کشورهای برزیل، آلبانی و کره جنوبی را نیز در کارنامه خود دارد.

مومل عبدالرضا

این هافبک جوان عراقی پیش از حضور در استقلال خوزستان در تیم الطلبه عضویت داشت و این بازیکن خوش‌تکنیک سابقه بازی در رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان تیم ملی عراق را در کارنامه دارد. و به عنوان یکی از سهمیه‌های جذب بازیکن آسیایی راهی استقلال خوزستان شده است. استقلالی‌ها برای جذب این بازیکن حدود ۱۰۰ هزار دلار هزینه کرده اند و باید دید او می‌تواند انتظارات هواداران و کادرفنی استقلال خوزستان را جلب کند یا خیر.

نگاهی به خریدهای خارجی استقلال خوزستان/دو نامدار در کنار دو گمنام

دیمیتریوس چاتزیسایاس

یکی دیگر از بازیکنان اسم و رسم دار خریداری شده توسط استقلال خوزستان، «دیمیتریوس چاتزیسایاس» مدافع یونانی است. این بازیکن ۳۱ ساله سابقه حضور در دو تیم مطرح یونان یعنی پائوک و پانیونیوس را در کارنامه خود دارد و حتی با کریم انصاریفرد مهاجم تیم ملی ایران نیز همبازی بوده است. این مدافع بلند قامت فصل گذشته در تیم پنجاب هند حضور داشت و تاکنون در هر تیمی که حضور داشته نتوانسته بیشتر از یک گل به ثمر برساند. «بوژوویچ» امیدوار است تا با حضور این بازیکن در ترکیب استقلال خوزستان، خط دفاعی تیمش انسجام بیشتری داشته باشد.

این بازیکن تازه خریداری شده و به احتمال زیاد در دیدار هفته اول مقابل آلومینیوم اراک غایب خواهد بود.