تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749003
شناسه : 3749003
تاریخ :
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه آب‎شیرین کن بندر دیر اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: پروژه آب‎شیرین کن دیر بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه امروز غزه با بدن‌های تکه و پاره مردان، زنان و کودکانش کربلاست، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در میان سکوت مرگبار جامعه بشری در روزهای اخیر یک مدرسه را مورد هدف قرار داد و به گورستان تبدیل کرد و رکورد آدم‌کشی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه موفقیت دولت چهاردهم موفقیت نظام است، افزود: امیدواریم روند خدمات دولت سیزدهم در دولت چهاردهم ادامه یابد و تکمیل شود و مردم از خدمات نظام اسلامی بهره‌مند شوند.

باربرز با تاکید بر فراهم کردن شرایط حضور اقشار مختلف مردم در پیاده روی اربعین و کمک به برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان، ادامه داد: پیاده روی اربعین یک کار فرهنگی بزرگ و اثرگذار و انسان ساز است. محدودیتی برای رفتن کارمندان ادارات به پیاده‌روی اربعین وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر لزوم آماده‌سازی پروژه‌های هفته دولت برای افتتاح یا کلنگ زنی، افزود: کارخانه سیمان سفید آبدان و ۵ مدرسه خیرساز در هفته دولت در شهرستان کلنگ زنی می‌شود.

اصلاح مسیر جاشک

وی بیان کرد: فاز اول پیچ‌های جاشک، فاز اول مسیر جاشک به آبدان و فاز اول آبدان به دوراهک، مرکز جامع سلامت بردخون و آبدان، پانسیون پزشکان بیمارستان دیر، کتابخانه آبدان و روشنایی ورودی غربی شهر دیر به طول ۵.۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

باربرز درباره آخرین وضعیت پروژه جاده وفاق، عنوان کرد: ۷۰۰ متر از لاین اول جاده وفاق به دلیل مشکل فنی که دارد هنوز آسفالت نشده که با برطرف شدن آن در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: به همت یکی از مؤسسات خیریه تهران، تعداد ۶ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان بی‌بضاعت شهرستان دیر توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرستان دیر درباره ایستگاه شماره ۲ برق دیر، گفت: خط انتقال این پروژه رو به اتمام است، فنداسیون نیز انجام شده و به‌زودی دکل‌ها نصب می‌شود.

انتقال آب به روستاها

وی درباره وضعیت آبشیرین کن شهر دیر نیز ابراز کرد: این پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

باربرز ادامه داد: خط انتقال آب از مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی دیر تا روستای اُلی سال گذشته اجرا شد، امسال خط انتقال آب از روستای اُلی تا جبرانی و در آینده هم خط انتقال آب از جبرانی تا روستای دمیگز اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: امسال ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان واریز شده است.

کمک به آزادی زندانیان

فرماندار شهرستان دیر از جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان با کمک خیرین و شرکت‌های مستقر در منطقه خبر داد و گفت: در سفر آینده رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر، تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.

وی در پایان خواستار سرکشی مدیران به منازل نیازمندان جامعه و حل مشکلات آنها شد.