تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749001
شناسه : 3749001
تاریخ :
اراضی«ثمین ۳»در غرب شهر زنجان به شکل واحدهای همسایگی اجرا می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-رییس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اراضی «ثمین ۳» در غرب شهر زنجان به شکل واحدهای همسایگی اجرا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حمیدی با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری زمین‌های دونفره به متقاضیان تک واریزی در اراضی ثمین ۳ در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: اراضی ثمین سه در صورت تصویب کارگروه مسکن به نام «کوی پردیس» نامگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه ثمین ۳ در ضلع شمال پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین ۲ واقع شده است، ادامه داد: اراضی پیش‌بینی شده حدود ۱۱۵.۵ هکتار بوده و طراحی به شکل واحدهای همسایگی انجام شده است.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه کل محدوده ثمین ۳ از نظر مقیاس شهرسازی در سطح یک ناحیه شهری است که شامل سه محله بوده و هر محله واحد یک مرکز محله است، گفت: همه کاربری‌های خدماتی از جمله پارک محله، مدرسه، مسجد، درمانگاه و مراکز خدماتی در مرکز محلات و مرکز ناحیه دیده شده است.

حمیدی، با بیان اینکه مجموعه ثمین ۳ ناحیه شهری است و همه خدمات سطح ناحیه از جمله مراکز تجاری و پارک بزرگ طراحی شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰ هکتار زمین برای احداث کاربری‌های خدماتی، تجاری و فرهنگی در این اراضی در نظر گرفته شده و از نظر استانداردهای شهرسازی، شرایط خوبی دارد و نوع تفکیک هر قطعه ۲۰۰ متر مربع است که به هر دو خانوار ۲۰۰ متر زمین داده خواهد شد که دو واحد مسکونی با دو واحد پارکینگ خواهد بود به صورت همکف پارکینگ و طبقات اپل و دوم مسکونی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه زیر بنای هر واحد ۱۳۰ مترمربع خواهد بود، افزود: سطح اشغال ۶۵ درصد در نظر گرفته شده و زیر بنای هر طبقه ۱۳۰ متر است.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه دسترسی مناسبی در اراضی ثمین ۳ پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: یک دسترسی از کوی ثمین دو موجود است، دسترسی دوم از بلوار محیط بان در ضلع غربی خواهد بود و دسترسی دیگر هم از کمربندی شمالی شهر زنجان طراحی شده است.

حمیدی، با بیان اینکه بیش از ۴ هزار واحد مسکونی برای ساخت مسکن در اراضی ثمین ۳ پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: زمین فاز به فاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه آسیب شناسی لازم انجام شده و اشکالاتی که در طرح‌های نهضت ملی مسکن بوده رفع شده است، افزود: تراکم ساختمانی پایین ثمین ۳ از مزایای طرح ثمین ۳ است و همچنین متقاضیان صاحب ۲۰۰ متر زمین می‌شوند.