تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748993
شناسه : 3748993
تاریخ :
سارقان غیر بومی طلاجات در استان بوشهر دستگیر شدند اقتصاد ایران: بوشهر- رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای غیر بومی فعال در ارتکاب سرقت طلاجات از منازل شهروندان در شهرستان های بوشهر و جم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جوشن سهرابی خاطر نشان کرد: به دنبال وقوع سرقت سریالی طلاجات از منازل شهروندان در ۲ شهرستان جم و بوشهر در اواخر سال گذشته و سال جاری لذا در تدبیر اتخاذ شده، فرآیند رسیدگی به این سرقت‌ها به کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت محول شد که با ساعت‌ها کار و تلاش سرانجام هویت گروه سارقان که در حال حرکت و ساکن یکی از استان‌های همجوار بودند شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: با اعزام تیم‌های عملیاتی در ۲ عملیات جداگانه و هدفمند با رعایت اصل غافل گیری هر ۲ نفر دستگیر شدند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده تا این لحظه به ارتکاب تعداد ۱۵ فقره سرقت طلاجات از منازل شهروندان در ۲ شهرستان بوشهر و جم با ارزش بالای ۱۶۰ میلیارد ریال اقرار و با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این سرقت مهم تشدید اقدامات خود مراقبتی از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی از جمله حضور فرد مراقب در منزل در سه روز آخر هفته و سایر روزهای تعطیل، روشن گذاشتن سیستم روشنایی منزل در شب‌ها حتی در صورت عدم حضور در منزل، نگهداری طلاجات در صندوق امانات بانک‌ها و اقدام مسئولان بانک‌ها در سطح استان در افزایش تعداد صندوق امانات با تعریف حق الزحمه مناسب در کنار تلاش شبانه روزی پلیس می‌تواند در کاهش سرقت طلاجات از منازل مؤثر واقع شود.

سرهنگ سهرابی تاکید کرد: پلیس آگاهی استان بوشهر حسب وظیفه ذاتی مأموریت مقابله با جرایم سرقت را کماکان به صورت ویژه و با جدیت رصد و دنبال خواهد کرد.