تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748970
شناسه : 3748970
تاریخ :
طرح بانک جامع اطلاعاتی زنان ایثارگر تربت جام تکمیل می‌شود اقتصاد ایران: تربت جام- مشاور بانوان فرمانداری تربت جام گفت: طرح بانک جامع اطلاعاتی زنان ایثارگر تربت جام تکمیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا دلشادی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته بانوان دفاع مقدس تربت جام اظهار کرد: با گذشت بیش از چهل سال از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس و با رهبری داهیانه مقام معظم انقلاب اسلامی شاهد تبلور صلابت نظامی علمی و فرهنگی در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن هستیم.

مشاور بانوان فرمانداری تربت جام بیان کرد: در این بین توجه به نقش بی بدیل زنان در حوزه‌های مختلفی همچون حمایت عاطفی روانی، پشتیبانی و امداد در دوران دفاع مقدس و پس از آن در تهاجم فرهنگی و مشکلات اقتصادی که کیان خانواده را نشانه گرفته است بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.

وی گفت: لذا نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و مقاومت و آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با فدا کاری‌ها و صبوری‌های زنان این مرز و بوم برنامه ریزی و اقدام مؤثر همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

دلشادی افزود: در این راستا کمیته بانوان دفاع مقدس در شهرستان تربت جام با توجه به مصوبات، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، رصد و پایش چگونگی اجرای برنامه‌ها را در سرفصل امور قرار داده است این کمیته دارای ساختار مشخصی است که در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که شهرستان تربت جام از اولین شهرستان‌هایی است که اقدام به برگزاری جلسه کمیته بانوان دفاع مقدس و تشکیل کارگروه‌های تخصصی شامل کارگروه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، کارگروه کودک، نوجوان و جوان، کارگروه خدمت رسانی، کارگروه فرهنگی و هنری، کارگروه یادواره‌ها و مراسم ها و کارگروه سرگذشت پژوهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی کرده است.

مشاور بانوان فرمانداری تربت جام ادامه داد: ثبت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه ریزی در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده برگرفته از فرهنگ ایثار شهادت جهاد و مقاومت معرفی اسوه‌ها الگوها و نمادهای ارزشی بانوان در دفاع مقدس در میان اقشار مختلف، تکمیل طرح بانک جامع اطلاعاتی زنان ایثارگر و انجام پروژه‌های پژوهشی تهیه و تدوین آثار ادبی هنری و برگزاری نمایشگاه‌های ویژه بانوان از جمله وظایف و مأموریت‌های کمیته بانوان دفاع مقدس است.