تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3748967
شناسه : 3748967
تاریخ :
جزئیات دیدار هوکشتاین با نبیه بری/سفر مقام فرانسوی به بیروت اقتصاد ایران: رئیس پارلمان لبنان با اعلام اینکه سفر هیئت‌های غربی به بیروت همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که فرستاده آمریکا دیروز مدعی شد مذاکرات دوحه درباره آتش‌بس غزه بدون تغییر پیشنهاد قبلی بایدن انجام می‌شود و ایالات متحده خواستار کاهش تنش‌هاست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره نشست دیروزی که با «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا داشت، اعلام کرد: با توجه به مذاکرات آتش بس غزه که قرار است امروز در دوحه برگزار شود، مسئله جنگ و گسترش آن بستگی به چند روز آینده دارد.

نبیه بری در گفتگو با شبکه الجدید اظهار داشت: هوکشتاین گفت که مذاکرات دوحه طبق پیشنهاد اصلی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بدون هیچ تغییری انجام می‌شود و ایالات متحده فشار زیادی بر بنیامین نتانیاهو وارد کرده و همین امر موجب شده تا او پیشنهاد بایدن را بپذیرد.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: هوکشتاین گفت که آمریکا خواستار آرامش و کاهش تنش نظامی است.

نبیه بری افزود: حضور هوکشتاین در بیروت پیامی روشن از جانب آمریکاست، مبنی بر اینکه ارتباط لبنان با مذاکرات جاری درباره آتش بس در غزه را نمی‌توان پنهان کرد.

این مقام لبنانی درباره اقدام آمریکا به اعزام ناوهای خود به منطقه گفت: هوکشتاین این حرکت را اینگونه توجیه کرد که ایالات متحده با فرستادن ناوها، خواستار جلوگیری از جنگ در منطقه است و مایل نیست که از آنها استفاده کند.

رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه تنها راهکار برای مرحله آینده، اجرای قطعنامه 1701 است، خاطرنشان کرد: وزیر خارجه فرانسه امروز پنجشنبه وارد لبنان می شود و ساعت 2:30 دقیقه بعد از ظهر با او نشستی خواهم داشت.

«آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که دیروز برای گفتگو با مقامات لبنانی درباره تحولات اخیر در سایه نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پاسخ حزب الله به جنایت تروریستی اسرائیل در بیروت، وارد لبنان شده بود، بعد از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد: من در ژوئن گذشته که به بیروت آمدم، گفته بودم که درگیری میان حزب الله و اسرائیل برای مدتی طولانی ادامه پیدا کرده و نیازمند راهکار دیپلماتیک فوری است.

این فرستاده آمریکایی که بعد از نگرانی شدید صهیونیست‌ها از پاسخ حزب الله با هدف تحت فشار قرار دادن مقامات لبنانی جهت متقاعد کردن مقاومت به عقب نشینی از این پاسخ به بیروت آمده است، گفت: نکته تاسف آور اینجاست که امروز هم همین موضوع صدق می‌کند و ما همچنان معتقدیم که نیاز به راهکار دیپلماتیک داریم؛ زیرا تصور ما این است که هیچکس خواستار جنگ گسترده میان اسرائیل و لبنان نیست.

وی تاکید کرد: توافق درباره غزه، به دستیابی به راهکار دیپلماتیک در لبنان هم کمک می‌کند و موجب جلوگیری از انفجار بزرگتر می‌شود. این مسئله همچنین شرایط را برای بازگشت آوارگان لبنانی و بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های شمالی فراهم می‌کند و ما باید از این فرصت برای رسیدن به راهکار دیپلماتیک استفاده کنیم.

انتهای پیام/