تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748901
شناسه : 3748901
تاریخ :
تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها اقتصاد ایران: ایلام-خیل عظیم عاشقان حسینی هر لحظه در مرز مهران در حال افزایش است، ترددها از ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده و مسوولان در حال رایزنی با طرف عراقی برای افزایش گیت ها هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: هر ساعت به تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران افزوده می‌شود، تردد زوار از ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

در حال حاضر وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان ایلام روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

پارکینگ‌ها مهران نیز هنوز دارای ظرفیت‌های خالی برای پارک خودروهای زوار اربعین و موکب ها به صورت فعال در حال خدمات رسانی هستند.

طبق اعلام هواشناسی استان ایلام هوای ایلام بازهم طی روزهای آینده گرم‌تر می‌شود.

شهرهای زیارتی کربلا و نجف هم دیروز و امروز دمای هوای ۴۶ درجه را تجربه کردند که تا آخر هفته با افزایش ۲ پله‌ای به ۴۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

خیل عظیم جمعیت زوار اربعین حسینی در مرز مهران باعث شده شب گذشته استاندار ایلام برای افزایش گیت ها در مرز زرباطبه آن سوی مرز مهران برای تسهیل تردد رایزنی کند.

افزایش گیت ها در آن سوی مرز مهران

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و رییس ستاد اربعین استان از بخش‌های مختلف پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و فعالیت مواکب بازدید کرد و پس از مشاهده حجم تردد زوار در آن‌سوی مرز و گیت‌های کشور عراق، بلافاصله با محمدجمیل المیاحی استاندار واسط عراق تماس حاصل نمود و خواستار فعال شدن چندین گیت دیگر برای ورود زوار ایرانی در طرف کشور عراق و آن‌سوی مرز شد که این درخواست استاندار مورد اجابت قرار گرفت و بلافاصله با دستور استاندار واسط برای تسهیل تردد چندین گیت دیگر فعال شد.

فیلمی از خیل عظیم جمعیت زوار اربعین در مرز. مهران طی بامداد امروز

فیلم از خروج زوار اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی مهران

وضعیت تردد زوار اربعین حسینی در مرز مهران طی شامگاه چهارشنبه

عشق خدمت به زوار اربعین حسینی در مرز مهران

تصاویر هوایی از پارکینگ خودروهای زوار اربعین در مهران

گزارش میدانی خبرنگار از نحوه خدمات رسانی به زوار اربعین در مهران

بزرگ‌ترین شبکه وای فای پرسرعت رایگان در اختیار زوار اربعین

مدیر عامل شرکت مخابرات استان از راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه وای فای پرسرعت و رایگان کشور در پایانه مرزی مهران برای ایام اربعین خبر داد.

سید شهاب الدن نبی پور اظهار کرد: این شبکه در مرز مهران فعال شده است و با نصب کامل آن، تمامی منطقه تحت پوشش وای فای رایگان قرار خواهد گرفت.

آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران

در این قرارگاه بیش از ۱۵۰ خبرنگار ثبت‌نام کرده‌اند و در بخش تولید محتوا؛ در قالب‌های مختلف خبری، فعالیت خواهند کرد.

از مجموع ۱۵۰ خبرنگاری که در این قرارگاه ثبت‌نام کرده‌اند؛ با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روزانه به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ نفر از مرکز استان به مرز مهران اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در مهران با تاکید بر نقش بسیار مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در انعکاس رویدادهای اربعین و غزه، گفت: هدف همه این است که پرچم امام حسین و دفاع از مظلوم در دنیا برافراشته شود.

ترخیص کامیون‌های حامل مواکب در مرز مهران

مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت: موکب دارانی که می‌خواهند در خاک عراق به زائران خدمت رسانی کنند؛ کار ترخیص کامیون‌های آن‌ها در مرز مهران انجام می‌شود.

سهراب کمری افزود: هزار و ۸۰۰ موکب برای استقرار در کشور عراق، از مرزهای شش گانه کشور خارج می‌شوند.

وی تشریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از کامیون‌ها وسایل موکب داران را از مرز مهران خارج کرده‌اند و تا ۳۰ مرداد ماه کار خروج کامل آنها انجام می‌شود.

بهره برداری موقت از تونل کبیرکوه در ایلام

استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در جریان بازدید از تونل کبیرکوه از سمت مسیر آبدانان - دره‌شهر گفت: این تونل با توجه به کاهش میزان مسافت بین شهرهای آبدانان و دره‌شهر و قرار گرفتن در مسیر تردد زوار نقش مهمی در تسهیل تردد زوار دارد.

حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: این طرح بزرگ بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و در زمینه فراهم کردن شرایط لازم برای استفاده از این تونل، نواقص آن در اسرع وقت برطرف می‌شود و هم اکنون نیز با رعایت الزامات ایمنی، برای تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی به صورت موقت زیر بار ترافیک رفته است.

وی با عنوان این‌که تکمیل نهایی طرح، ۲۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد، ابراز کرد: در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه تونل کبیرکوه که بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال بود تامین شد.

کنترل و برقراری امنیت ۱۳۳ پارکینگ در مهران

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استا، ایلام با بیان اینکه سارقان سابقه دار در ایام اربعین به صورت ویژه تحت نظارت پلیس قرار دارند، گفت: به منظور سهولت سفر زائران ۱۳۳ پارکینگ با ظرفیت ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو در حال فعالیت می‌باشند که عوامل انتظامی به صورت ویژه بر تامین امنیت در این مناطق و نقاط دیگر حضور زائران نظارت دارند.

سرهنگ مهرداد علیمحمدی دراین خصوص اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی منت به عموم مردم از مهمترین افتخارات فراجاست که در این ایام به صورت ویژه‌تر در دستور کار پلیس بوده تا زائران دغدغه‌ای جز زیارت عتبات عالیات نداشته باشند.

وی افزود: کارکنان با استقرار ایستگاه‌های پلیس در تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی کار انتظام بخشی، روان سازی ترافیک، برقراری نظم و امنیت و هدایت زائران به داخل شهر مهران را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس پیشگیری استان بیان داشت: خوشبختانه ماموران پلیس با تلاش خود توانسته‌اند شرایط خوبی را ایجاد کرده و رضایت عموم مردم و زوار را کسب کنند.

سرهنگ علیمحمدی با اشاره به اینکه در ایام اربعین ۱۳۳ پارگینگ ویژه اربعین با ظرفیت تقریبی ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو تحت کنترل پلیس می‌باشد، گفت: در این راستا ۱۱۲ واحد گشت خودروئی و ۱۵و احد گشت موتوری ثابت و سیار به صورت شبانه روزی در سطح استان و محورهای مواصلاتی فعال و همچنین ۷ ایستگاه موقت وظیفه تامین امنیت زائران را در حوزه سرزمینی استان برعهده دارند.

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها

تردد در مهران از۷۰۰هزار نفر عبور کرد/رایزنی برای افزایش گیت ها