تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3748884
شناسه : 3748884
تاریخ :
موضع مقاومت «ثابت» است/از شروط اصلی خود کوتاه نخواهیم آمد اقتصاد ایران: گروه‌های مقاومت فلسطین در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس با صدور بیانیه مشترکی بر موضع ثابت خود درباره شروط پیشین برای پذیرش آتش بس تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش حماس به اتفاق گروه‌های مقاومت فلسطین با برگزاری نشستی در نوار غزه بیانیه مشترک صادر کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان چهارشنبه گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر در غزه در بیانیه مطبوعاتی مشترک به موضع ثابت مقاومت فلسطین درباره شروط پیشین خود برای پذیرش آتش بس تاکید کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی روز چهارشنبه به همراه کمیته‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش المجاهدین و جنبش الاحرار در بیانیه مشترک مطبوعاتی به مفاد شروطی که بیشتر به میانجیگران با هدف تحقق آتش بس تحویل داده بود، پافشاری کردند.

حماس و سایر گروه‌های مقاومت در بیانیه خود اعلام کردند که «موضع ما در مذاکرات، ثابت است و آن توقف تجاوز، خروج کامل صهیونیست‌ها از نوار غزه و رفع محاصره این باریکه است.»

در این بیانیه آمده است: بررسی مکانیزم‌هایی برای اجرای مفاد مورد توافق در پیشنهاداتی که میانجیگران مطرح کرده‌اند و آتش‌بس جامع، عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه، لغو محاصره این باریکه، بازگشایی گذرگاه‌ها، بازسازی غزه و توافق جدی تبادل اسرای غزه را محقق می‌کند، ضروری است.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند: آنچه به اصطلاح از تحولات پساجنگ گفته می‌شود یک مسئله کاملاً ملی فلسطینی است که در میزگردی کاملاً ملی در میان فلسطینی‌ها بحث می‌شود و لا غیر.

گفتنی است که دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه امروز پنجشنبه با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه قطر برگزار می‌شود.

حماس پیشتر اعلام کرده که در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد، چرا که مخالف ازسرگیری مذاکرات بدون استناد به پیشنهاد ارائه شده در دوم ژوئیه است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی را مطرح کرده است که روند مذاکرات را تضعیف می‌کند.