تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748806
شناسه : 3748806
تاریخ :
ذخیره سد اکباتان ۲۶ میلیون مترمکعب است اقتصاد ایران: همدان-استاندار همدان گفت: ذخیره کنونی سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده است.‌

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی، گفت: ذخیره کنونی سد اکباتان به ۲۶ میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: با پیروی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی، متعهد هستیم که حتی دورترین روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند و در این راستا، آبرسانی به ۳۶۰ روستای استان در دو مرحله در حال انجام است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی استفاده بهینه از آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی فرهنگ‌سازی کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان از برداشت بی‌رویه آب، کشت دوم و کشت محصولات پرآب‌بر خودداری کنند و به بهره‌وری در مصرف آب توجه داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قوانین بازدارنده برای مقابله با کشت دوم و کشت‌های ممنوع، باید افزایش یابد، گفت: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق و مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید ۱۰۰ درصد فاضلاب به پساب تبدیل شود و از آن در صنایع غیرغذایی استفاده گردد.