تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748731
شناسه : 3748731
تاریخ :
استقبال ۵۰۰ نفر از نوجوانان تربت جامی از طرح تابستانه مهارتی اقتصاد ایران: تربت جام- رییس مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام گفت: ۵۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر در دوره‌های مهارتی طرح تابستانه این مرکز شرکت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نیکبخت عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دومین سال اجرای طرح تابستانه مهارتی ویژه سنین ۱۲ تا ۱۸ سال توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان دختر و پسر در دوره‌های مهارتی این مرکز شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای تربت جام افزود: با توجه به شروع فصل تابستان بمنظور بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در این ایام، طرح تابستانه مهارتی، با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با مشاغل فنی وحرفه‌ای و شناسایی استعدادهای این افراد در رشته‌های مهارتی می‌تواند کمک شایانی برای انتخاب صحیح رشته‌های تحصیلی آینده هم در مقطع متوسطه و هم در تحصیلات تکمیلی داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری طرح تابستانه می‌تواند با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر از سنین پایین، ورود افراد به حوزه اشتغال را تسریع کند.

نیکبخت بیان کرد: این طرح از ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ شهریور ماه، در ۲۰ رشته فنی شامل عیب یابی و تعمیر مقدماتی موبایل و تبلت، سیم بندی آیفون، سیم بندی دوربین مداربسته، آرایشگر مردانه، برق ساختمان، بافت مو، خیاطی، کاربر رایانه، گرافیک، نقاشی، سرویس و نگهداری خودرو، ساخت مدارات الکترونیکی، آشپزی، شیرینی پزی، کارآفرینی، بافندگی، عکاسی دیجیتال، شمع سازی و… برگزار می‌شود.