تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3748729
شناسه : 3748729
تاریخ :
برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون اصل نود بررسی شد اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی فرهنگ، نیرو، نفت، ورزش، ارتباطات، میراث فرهنگی و دادگستری در کمیسیون متبوعش خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمانفر در تشریح نشست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نکاتی که در کمیسیون اصل ۹۰ به وزرای پیشنهادی گفته می‌شود براساس پرونده‌های موجود در کمیسیون سایر موضوعات است.

واکاوی پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر در حضور وزیر سیدعباس صالحی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دوازدهم ادامه داد: در نشست با وزیر پیشنهادی فرهنگ، شکایت‌هایی که درباره مشکلات حوزه فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب و حمایت‌هایی که باید از صاحبان فرهنگ و هنر مانند فعالان عرصه تولید فیلم، سینما، تئاتر و کمبود امکانات و منابع مالی این حوزه وجود داشت، مورد بررسی قرار گفت، همچنین اشکالات مربوط به عدم تشکیل شورای فرهنگی عمومی در استان‌ها و شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه با وزیر پیشنهادی مطرح شد.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، اضافه کرد: بر اساس گفته وزیر پیشنهادی، ما ساختار استراتژی مناسبی در این حوزه نداریم و پشتیبانی مالی کافی از این حوزه نمی‌شود، بنابراین تقاضای کمک کردند و ان‌شاءالله ما بتوانیم در این موضوع کمک کنیم.

طرح موضوعات وضعیت نگران کننده آب و قطعی برق در حضور وزیر پیشنهادی نیرو

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: با توجه به پرونده‌های بسیاری که در حوزه انرژی و آب وجود داشت، مباحث متعددی از جمله وضعیت نگران کننده آب چه آب‌های سطحی و چه آب‌های زیرزمینی و مدیریت منابع آب در این جلسه مطرح شد که متأسفانه مدیریت منابع آب ضعیف بوده و در این حوزه بحران داریم که از وزیر پیشنهادی خواسته شد در صورت اخذ رأی اعتماد، این موضوع پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با اشاره به اینکه قطعی برق و مشکلات ایجاد شده در تولید از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود تصریح کرد: این موضوع که چگونه بتوان کسری برق را جبران کرد و حمایت‌هایی که باید از پنل‌های خورشیدی صورت گیرد نیز در این نشست مطرح شد همچنین به شکایت‌های بخش خصوصی به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان از سوی وزارت نیرو نیز اشاره شد.

بررسی ۲۶ مسئله در حوزه ورزش با حضور احمد دنیامالی

وی با اشاره به نشست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بیان کرد: در کمیسیون پرونده‌ای در حوزه ورزش مورد رسیدگی قرار گرفته بود که ۲۶ مسئله در حوزه ورزش از جمله ورزش جوانان، المپیک، زیرساخت‌ها، خبرگزاری برنا و املاک و اعتبارات احصاء شده مقرر شد اشکالات وزارت ورزش پیگیر شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در نشست بررسی برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون متبوعش با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: این وزارتخانه پتانسیل‌های بسیاری دارد که باید از آن استفاده شود؛ در این نشست خسارت‌هایی که به میراث فرهنگی کشور وارد شده و سرقت‌هایی که در این حوزه انجام شده، اشاره شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست به ظرفیت گردشگری کشور در بخش‌های مختلف مانند سلامت و زیارت و همچنین ظرفیت حوزه صنایع دستی در کشور اشاره شد.

تبیین عملکرد تعزیرات و ضعف‌های این سازمان در حضور وزیر پیشنهادی دادگستری

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در تشریح نشست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساس با وزیر پیشنهادی وزیر دادگستری، افزود: عملکرد تعزیرات و ضعف‌های این سازمان و اصل ۱۶۰ قانون اساسی را به وزیر پیشنهادی متذکر شدیم همچنین تکالیف که در برنامه هفتم پیش بینی شده مطرح شد، استرداد مجرمان، پیگیری برگشت اموال نامشروع و رسیدگی به پرونده‌های مختلف قضائی که بر مردم فشار آورده مانند شرکت‌های خودرویی که ۳۴ هزار شکایت در تاکستان داشت نیز در این جلسه بررسی شد.

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و طرح موضوع فیلترشکن‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، پروژه فیبر نوری، عملکرد شرکت مخابرات، پلت فرم‌های داخلی و خارجی و فیلترشکن‌ها را از موضوعات مطرح شده در این نشست برشمرد.

رفع ناترازی انرژی محور مباحث مطرح در نشست با وزیر پیشنهادی نفت

وی همچنین به نشست کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با وزیر پیشنهادی نفت اشاره کرد و افزود: رفع ناترازی انرژی، کاهش هدر رفت انرژی، برنامه‌های این وزارتخانه برای بهینه‌سازی سوخت، جمع‌آوری گازهای فلر، توسعه پالایشگاه‌ها و افزایش تولید گاز از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود./