تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748722
شناسه : 3748722
تاریخ :
عدم تمایل صنایع قوچان به استفاده از آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اقتصاد ایران: قوچان- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: علیرغم مجهز بودن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این واحد دانشگاهی آن‌چنان‌که باید صنایع، ادارات و نهادها تمایلی به استفاده از آن ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در حوزه مکانیک قریب به ۷۵ میلیارد ریال هزینه کرده است که در صورت عدم بهره‌برداری از آن هیچ ضمانتی برای حفظ آن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان بابیان اینکه آن‌چنان‌که باید از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد قوچان استفاده بهینه نمی‌شود، گفت: علیرغم مراجعات مکرر به ادارات، نهادها و صنایع مبنی بر استفاده رایگان از این امکانات متأسفانه تمایلی به استفاده از آن ندارند و به‌جایش آزمایش‌های تخصصی خود را به مشهد می‌برند که این عدم استفاده از ظرفیت دانشگاه نگران‌کننده است.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر حدود ۱۳۰ دانشجو در رشته‌های مکانیک، صنعتی و ایمنی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: فعالان حوزه صنعت می‌توانند از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند و دانشگاه نیز به دنبال پوشش فاصله‌ای که بین خود و صنعت افتاده بود هست.

حق بجانب افزود: در حوزه پژوهشی نیز قراردادهای قابل قبولی بسته‌شده که منجر به کسب رتبه دوم استانی در سال گذشته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با اشاره به اینکه درگذشته این دانشگاه دارای ۳ هزار ۷۵۰ دانشجو بود و امسال به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسید، یادآور شد: قوچان در سال گذشته بین ۷۰ دانشگاه هم‌تراز خود رتبه اول کشوری را در جذب دانشجو کسب کرد که به‌تبع رتبه دانشگاه را از ۱۲ به ۸ ارتقا داد.

وی بابیان اینکه این واحد دانشگاهی درگذشته در برخی رشته‌ها همچون دچار تنش بود که در حال حاضر تمامی موانع برطرف شده است، خاطرنشان کرد: چندین نشست با پتروشیمی ماهشهر و تندگویان، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای برخی از پتروشیمی‌ها رشته شیمی را احیا کرد که در حال حاضر ۱۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی و ۲۵ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

حق بجانب با اشاره به اینکه در سال جدید تحصیلی ۱۰ رشته ارشد و دکترا همچون ریاضی آنالیز، فقه و مبانی حقوق شیمی پلیمر و … به رشته‌های گذشته افزوده‌شده است، افزود: رشته‌های دانشگاه‌های قوچان تمام نیاز شهر را در برنمی‌گیرد و دانشگاه آزاد قوچان به دنبال تحول به‌ویژه در حوزه رشته‌های علوم انسانی است.