تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748719
شناسه : 3748719
تاریخ :
اپل همچنان روی آیمک با نمایشگر بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ کار می‌کند اقتصاد ایران: افشاگری خوش‌نام از تلاش اپل برای تولید آی‌مک جدید با نمایشگر بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ خبر داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گفته می‌شود اپل همچنان روی iMac جدیدی با نمایشگر بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ کار می‌کند؛ اما مراحل توسعه و زمان رونمایی احتمالی آل این وان اپل هنوز نامشخص است.

کوپرتینویی‌ها پس از عرضه‌ی مک استودیو و مانیتور ۲۷ اینچ Studio Display در سال ۲۰۲۲، تولید آی‌‌مک ۲۷ اینچ مبتنی‌بر پردازنده اینتل را متوقف کردند. سال گذشته، این شرکت آی‌مک پرو را در فهرست محصولات متوقف‌شده‌اش قرار داده بود. در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲)، اپل آخرین امیدها برای وجود آی‌ مک ۲۷ اینچی را ناامید کرد.

پیش‌ازاین، شایعاتی درباره‌ی وجود iMac با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ وجود داشت. گفته می‌شود که این دستگاه در اواسط سال ۲۰۲۳ در مراحل ابتدایی توسعه بوده است؛ اما تاکنون پرده از پیشرفت آن کنار نرفته بود.

مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین گزارش هفتگی خود نوشت: «اپل هنوز در حال بررسی آی‌مک بزرگ‌تر است.» با‌این‌حال، وی می‌گوید که احتمالاً این دستگاه از جدیدترین پردازنده‌ی M4 اپل استفاده می‌کند. احتمال دیگر این است که اپل تا رونمایی پردازنده‌های سری M5 صبر کند و iMac بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۶ یا بعدازآن عرضه شود.

مقالات مرتبط
  • مقایسه آی‌مک ۲۴ اینچی با نسل قبل
  • آی مک ۲۴ اینچ با تراشه‌ی M3 معرفی شد؛ دوبرابر سریع‌تر از نسل قبل

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲)، مینگ‌چی کوئو، تحلیل‌گر اپل گفته بود که انتظار دارد آی‌مک ۳۲ اینچی با نمایشگر Mini-LED در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. ممکن است چنین دستگاهی به‌عنوان جانشین آی‌مک پرو ۲۰۱۷ معرفی شود که اپل در سال ۲۰۲۱ تولید آن را متوقف کرد.

اندازه‌ی واقعی و قیمت آل این وان احتمالی کوپرتینویی‌ها هنوز مشخص نیست؛ اما نمایشگر آن قطعاً بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ خواهد بود. انتظار می‌رود که آی‌مک جدید حاشیه‌های باریک‌تری داشته باشد و نوار پایین نمایشگر را بردارد؛ تغییری که آن را به Studio Display شبیه می‌کند.