تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748718
شناسه : 3748718
تاریخ :
اتفاق بزرگ؛ دسترسی نرم‌افزارهای متفرقه آیفون به تراشه NFC ممکن می‌شود اقتصاد ایران: اپل با iOS 18.1 دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به NFC آیفون را فراهم می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل اعلام کرد که تراشه‌ی NFC آیفون را به Secure Element مجهز می‌کند تا دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به تراشه‌ی NFC آیفون فراهم شود. NFC آيفون تا پیش‌از‌این فقط با Apple Pay و Apple Wallet کار می‌کرد.

سازگاری NFC آیفون با اپلیکیشن‌های متفرقه با iOS 18.1 فعال خواهد شد و در استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده دردسترس قرار می‌گیرد. این تغییر نتیجه‌ی پیروی اپل از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) محسوب می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح می‌دهد که تراشه‌ی NFC را می‌توان برای کارهایی مانند پرداخت، سوییج خودرو، شناسه‌ی دانشجویی و کلید هتل استفاده کرد.

مقالات مرتبط
  • فناوری NFC چیست؛ از تاریخچه تا کاربردهای آن
  • اتحادیه اروپا تحقیقات ضدانحصار درباره Apple Pay را با تعهد اپل به باز کردن دسترسی NFC آیفون پایان داد

اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند اپلیکیشنی به‌جز Apple Pay یا Apple Wallet را به‌عنوان اپلیکیشن پرداخت پیش‌فرض خود تنظیم کنند.

کوپرتینویی‌ها می‌افزایند: «توسعه‌دهندگان باید با اپل قرارداد تجاری منعقد کنند و حق استفاده از NFC و Secure Element را درخواست کنند و هزینه‌های مرتبط را بپردازند.» درحال‌حاضر، اپل جزئیاتی از ساختار هزینه‌ی جدیدش برای توسعه‌دهندگان ارائه نکرده است.