تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748716
شناسه : 3748716
تاریخ :
تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است اقتصاد ایران: تربت حیدریه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است، اظهار کرد: با توسعه شبکه، اکنون آمار انشعابات فاضلاب در این شهرستان به ۶۵ هزار انشعاب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه تاکید کرد: مدیریت منابع آب، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بازچرخانی و استفاده از پساب و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محیط طبیعی، دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و تنوع بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب، تأمین نیاز آبی بخش کشاورزی و صنعت بخشی از اهداف و چشم‌انداز طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: در حوزه این شرکت که پنج شهر و ۱۳۴ روستای جنوب خراسان رضوی را تحت پوشش دارد، ۶۲۰ تا ۷۵۰ لیتر آب شرب در ثانیه مورد نیاز است.

عباسی ادامه داد: با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۷۰۰ لیتر در ثانیه حدود ۲۰۰ لیتر فاضلاب در ثانیه تولید می‌شود که بعد تصفیه، برای مصارف صنعت استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: قرارداد فی‌مابین شرکت سرمایه گذار و فولاد رخ از تیر ماه سال ۱۴۰۱ به صورت قانونی منعقد شده بود.

وی تاکید کرد: با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اکنون ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی و ۶۵ هزار انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفای تربت‌حیدریه قرار دارد.