تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748692
شناسه : 3748692
تاریخ :
دوره آموزشی «اقلیم قلم» در استان اردبیل برگزار شد اقتصاد ایران: اردبیل- معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: دوره آموزشی «اقلیم قلم» با شرکت هشت استان در دانشگاه محقق اردبیلی به مدت سه روز برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حامد محقق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: «اقلیم قلم» مجموعه کلاس‌های آموزشی است که به آموزش داستان‌نویسی در مناطق مختلف کشور می‌پردازد.

وی تصریح کرد: ما این دوره را در چهار منطقه از کشور برگزار می‌کنیم که دوره اول در شهر سپیدان استان فارس با شرکت هشت استان مرکزی برگزار شد و دوره دوم آن با شرکت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و البرز با شرکت حدود ۹۴ نفر در اردبیل به مدت سه روز برگزار می‌شود.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: برای شرکت در این دوره ادب‌جوها آثار خود را برای ما ارسال کردند که پس از داوری نفرات برتر برای شرکت در این دوره‌ها دعوت شدند.

محقق افزود: همچنین نفرات برتر دوره آموزشی اقلیم قلم در حاشیه جایزه جلال آل احمد در دوره آل جلال شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ادب‌جویان این دوره‌ها رها نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: آموزش مستمر داستان‌نویسی و شعر در ۲ پایگاه نقد داستان و نقد شعر همواره وجود دارد و علاقه‌مندان به داستان و شعر می‌توانند آثار خود را برای ما ارسال کنند که این آثار توسط منتقدان برتر کشور نقد مکتوب شده و بازخوردها برای آنها ارسال می‌شود.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها اضافه کرد: عدالت آموزشی برای ما بسیار اهمیت دارد و در دوره‌های ما اساتید برتر کشور حاضر شده و هنرجوها از کل کشور در این دوره‌ها حضور می‌یابند که ما می‌خواهیم تمام علاقه‌مندان به حوزه ادبیات امکان آموزش داشته باشند.