تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3748685
شناسه : 3748685
تاریخ :
تنها پرده گنجینه کاخ موزه نیاوران در نمایشگاه روز واقعه اقتصاد ایران: مجموعه نیاوران به مناسبت اربعین حسینی نمایشگاه نقاشی «روز واقعه» را از عصر پنج‌شنبه، ۲۵ مردادماه برگزار می‌کند. این نمایشگاه تا چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه «روز واقعه» به نمایش 16 اثر هنری از نقاشان قهوه‌خانه‌ای شامل نقاشی‌های رنگ روغن و پرده‌های عاشورایی و درویشی می‌پردازد. آثار این نمایشگاه به نقاشان پیشکسوت و هنرمندان جوان این حوزه از جمله محمدرضا حسینی، منصور عباسی، وحید غلام آزاد و نرگس عشقی و همچنین تازه‌ترین آثار سعید و سهیل مسیبی اختصاص دارد.

از جمله نکات برجسته این نمایشگاه، نمایش تنها اثر پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای محفوظ در گنجینه کاخ موزه نیاوران است که موضوع آن واقعه کربلا است. این اثر با ابعاد 180x310 سانتی‌متر و تکنیک رنگ روغن بر روی بوم کرباس خلق شده و به اوایل دوره پهلوی مربوط می‌شود.

 

همزمان با آیین گشایش این نمایشگاه که از ساعت 16 تا 19 برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه پرده‌خوانی عاشورایی با اجرای مرشد ابوالفضل ورمزیار نیز برگزار خواهد شد. همچنین، سهیل مسیبی در روزهای نمایشگاه اجرای زنده یکی از پرده‌های عاشورایی را انجام خواهد داد.

برگزاری نشست‌های پژوهشی درباره موضوع نقاشی قهوه‌خانه‌ای از برنامه‌های جانبی این رویداد فرهنگی است.

علاقه‌مندان به هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای می‌توانند از ساعت 10 تا 18 تا تاریخ چهارم شهریور 1403 برای بازدید از نمایشگاه «روز واقعه» به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/