تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3748684
شناسه : 3748684
تاریخ :
حذف الزام ارایه گواهی‌نامه از شرایط ثبت درخواست خرید خودرو اقتصاد ایران: عصر خودرو- ایران‌خودرو در اطلاعیه شماره سه مربوط به نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی محصولات خود، از حذف شرط الزام به ارایه گواهی‌نامه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، متن اطلاعیه شماره سه ایران‌خودرو به این شرح است:

بدین‌وسیله به استحضار متقاضیان محترم می رساند پیرو اطلاعیه شماره یک مورخ 1403/05/20 و اطلاعیه شماره دو مورخ 1403/05/22 در خصوص نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، موارد تکمیلی برای ایجاد شفافیت بیش‌تر و برخورداری از فرصت یکسان برای تمامی متقاضیان گرامی تحت عنوان اطلاعیه شماره سه صادر می‌شود:
1.شرط الزامی بودن ارایه گواهی‌نامه از شرایط عمومی متقاضیان عادی شرکت در فرآیند ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) حذف شد. بدیهی است با توجه به آن‌که ارایه گواهی‌نامه در خصوص سایر متقاضیان (طرح جوانی جمعیت مختص مادران، جایگزینی خودروهای فرسوده و خودروهای برقی) از شرایط تعیین شده نبوده، شرط دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی برای تمامی متقاضیان ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) حذف شده است.

2. با توجه به حذف شرط دارا بودن گواهی‌نامه، مجددا مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب نزد بانک‌های عامل با اضافه شدن یک روز تا پایان ساعت 24 دوشنبه 1403/05/29 تمدید می‌شود.
به همین نسبت مهلت ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir نیز به مدت یک روز تمدید شده و از روز چهارشنبه 1403/05/24 تا روز جمعه 1403/06/02 قابل انجام خواهد بود.

در خصوص متقاضیان طرح فرسوده نیز، آخرین مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir  تا پایان ساعت 24 دوشنبه 1403/05/29 خواهد بود.

3.امکان انتخاب خودروهای برقی برای همه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت مختص مادران و جایگزینی خودروهای فرسوده میسر است.

همچنین متقاضیانی که شرایط اولیه برای طرح‌های فوق (مسدودی 230 میلیون تومان یا مادران حائز شرایط یا ثبت‌نام در سایت نوسازی خودروهای فرسوده) را ندارند، می‌توانند مستقیما در ابتدای ورود «طرح  خودروهای برقی» را انتخاب و پس از آن نسبت به ثبت درخواست خرید یکی از دو مدل خودروی برقی عرضه شده اقدام کنند.

ایران خودرو در این اطلاعیه تاکید کرده، ثبت درخواست در سامانه ikcosales.ir تا تاریخ 1403/06/02 امکان‌پذیر است و ثبت درخواست زودتر یا دیرتر، هیچ‌گونه تاثیری در اولویت متقاضیان ندارد و در نهایت فرآیند اولویت‌بندی 48 ساعت بعد از اتمام مهلت ثبت نام آغاز شده و همه متقاضیان از فرصت یکسان برخوردار خواهند بود.