تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748653
شناسه : 3748653
تاریخ :
موکب های اربعین مردمی هستند و خواهند ماند اقتصاد ایران: اهواز - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مواکب مردمی بوده،هستند و مردمی هم خواهند ماند، ما به عنوان نهاد فرهنگی درتلاش هستیم اثرگذاری فرهنگی مواکب بالا رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام و المسلمین احسان فرد آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های اربعین اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین یکی از بزرگترین برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و مذهبی کشور است که سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جدی قرار گرفته است و اساساً نقش مهمی را در ایجاد و تکون یک تمدن عظیم اسلامی و شیعی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان همچون هرسال برای برنامه‌های ایام اربعین برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد سال جاری برنامه‌های جدیدی را طراحی و در ایام اربعین به مرحله اقدام می‌رسانیم اقدام.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هدف گذاری ما برای اعزام مُبلغان به ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه است که روزانه حداقل بین ۴۰ تا ۵۰ مُبلغ در هر مرز حضور خواهند داشت و با تقسیمی که در مواکب صورت خواهد گرفت، نسبت به اقامه نماز و مشاوره‌های مذهبی با زائران اباعبدالله الحسین (ع) در بخش خوهران و برادران اقدام می‌کنند

حجت الاسلام فرد آقایی ادامه داد: امسال بخش خواهران جدی تر دنبال می‌شود زیرا بر اساس آمارها، قریب به نیمی از جمعیت پیاده روی به بانوان اختصاص دارد و این قشر نیازمند توجه بیشتری در ایام پیاده روی اربعین هستند.

وی با اعلام اینکه همچنین در حال برنامه ریزی برای اجرای ۲ برنامه دیگر هستیم، عنوان کرد: موکب رسانه‌ای در چذابه و موکبی در مرز شلمچه که مامن، محل استراحت و محل برنامه ریزی های رسانه‌ای کنشگران و فعال رسانه‌ای خواهد بود برنامه ریزی شده که با صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حال پیگیری و برنامه ریزی آن هستیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: توجه بیشتر به تلاوت‌های قرآنی در بستر موکب ها برنامه دیگری است که امسال در دست اقدام داریم. با ظرفیت‌های قرآنی و مردمی که در اختیار داریم برنامه ریزی شده در هر ۲ پایانه مرزی و در مواکب محوری، در فاصله‌هایی که زمان پیک حضور مردم در مرز است تلاوت قرآن صورت گیرد، تا افرادی که در موکب ها قرار دارند از این تلاوت بهره مند شوند.

حجت الاسلام فرد آقایی در خصوص حمایت از موکب ها گفت: امسال بخشی از حمایت موکب ها توسط ستاد عتبات عالیات صورت می‌گیرد با توجه به اینکه این اداره مرجع رسمی صدور مجوز مواکب مواصلاتی و پایانه‌ها هستند، اما معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در راهبری فرهنگی و کمک به برخی از ارزاق پخت غذا به میزانی که کمک باشد، برنامه‌هایی در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: مواکب مردمی بوده، هستند و مردمی هم خواهند ماند. مردم برای این مراسم هزینه می‌کنند ما به عنوان نهاد فرهنگی در تلاش هستیم تا اثرگذاری فرهنگی مواکب بالا رود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: برگزاری مراسم‌های محوری در ۲ پایانه مرزی از دیگر اقدامات در حال برنامه ریزی برای مواکب است به گونه‌ای که مداحان مطرح در فواصلی که تا زمان نزدیک شدن به اربعین است، به صورت شبانه برنامه‌هایی برای استفاده عموم مردم اجرا خواهند کرد.