تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748642
شناسه : 3748642
تاریخ :
گوشی پیکسل ۹ چطور با ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند؟ اقتصاد ایران: گوشی‌های سری پیکسل ۹ با ماهواره‌های مدار پایینی زمین ارتباط قرار می‌کنند؛ اما چگونه؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل شب گذشته در مراسم رونمایی پیکسل ۹ گفت گوشی‌های نسل جدیدش نخستین موبایل‌های اندرویدی هستند که از سرویس Satellite SOS این شرکت پشتیبانی می‌کنند. به‌لطف سرویس مذکور، کاربران پیکسل می‌توانند ازطریق ماهواره برای اورژانس پیام ارسال کنند.

سیستم Satellite SOS ازطریق ماهواره‌هایی که در اطراف زمین مشغول گردش هستند، کار می‌کند. گوگل برای متصل‌کردن پیکسل ۹ به ماهواره‌ها سراغ شرکت Skylo رفت. این شرکت با سازمان‌هایی که مالک ماهواره هستند، قرارداد امضا می‌کند و مجوز استفاده از برخی طیف‌های خاص برای گوشی‌های هوشمند را می‌گیرد.

Skylo مدتی پیش اعلام کرد که شبکه‌ی ماهواره‌هایش برای ارائه‌ی دسترسی کامل در ایالات متحده و کانادا آماده است. گوشی‌ها به‌لطف بهره‌مندی از استانداردهای تعیین‌شده در نسخه‌ی ۱۷ فناوری 3GPP توانایی ارتباط با ماهواره‌ها را پیدا می‌کنند. گوگل می‌گوید که تراشه‌ی تنسور G4 گوشی‌های سری پیکسل ۹، به استانداردهای یادشده مجهز است.

مقاله‌های مرتبط
  • پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال معرفی شدند؛ پرچم‌داران تمام‌عیار و چشم‌نواز گوگل در دو اندازه جدید
  • جمع‌بندی مراسم رونمایی پیکسل ۹؛ «بازگشت جادوی» گوگل

برخلاف انتظار، خود ماهواره‌ها کار زیادی انجام نمی‌دهند و بیشتر در نقش مرکز رله برای ارسال مجدد پیام به زمین عمل می‌کنند. در زمین، پیام ارسال‌شده‌ی ماهواره به‌دست شبکه‌ی RAN شرکت Skylo می‌رسد و این شبکه پیام را برای مراکز اورژانس ارسال می‌کند. تمامی این فرایند بدون نیاز به قطعه‌ی سخت‌افزاری اضافی در گوشی کار می‌کند.

گوگل گفته است که ویژگی ارتباط ماهواره‌ای تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ برای کاربران آمریکایی فعال می‌شود. این قابلیت در دو سال اول رایگان خواهد بود.