تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748636
شناسه : 3748636
تاریخ :
انجام ۱۵۰۰ بازرسی بهداشتی همزمان با اربعین در جنوب غرب خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی آبادان در راستای حفظ و ارتقاء سلامت زائران پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ بازرسی بهداشتی را انجام داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر ربیحاوی عصر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: همزمان با شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) از تاریخ پانزدهم مرداد سال جاری، کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی آبادان در قالب ۱۲ تیم به صورت شبانه‌روزی مراکز هدف را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه‌های آب‌رسانی و منابع تأمین آب شرب زائران، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، محل‌های اسکان زوار، مراکز خدماتی و رفاهی، نحوه دفع پسماند و فاضلاب از مهمترین هدف‌های این بازرسی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی در مسیر رفت و برگشت زائران و در سطح ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان در حال انجام است، افزود: اقدامات صورت‌گرفته توسط تیم‌های بهداشتی شامل تعداد یک هزار و ۵۲۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مواکب، ۳ هزار و ۲۹۹ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، تعداد ۱۹۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و تعداد یک هزار و ۸۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بوده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: از آمار یادشده ۲۷۷ مورد بازرسی، یکهزار و ۱۵۵ مورد کلرسنجی، ۴۸ مورد نمونه‌برداری از آب و ۲۶۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به طور اختصاصی در مرز شلمچه انجام شده است.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: فعالیت تمام تیم‌های اجرایی بهداشتی این دانشگاه در حوزه‌های اشاره شده تا تاریخ دهم شهریور ماه برای خدمت به زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.