تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3748634
شناسه : 3748634
تاریخ :
رده سنی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کاهش می‌یابد اقتصاد ایران: رییس سازمان اوقاف گفت: داریم رده سنی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن را پایین بیاوریم تا قوت و قدرت در تلاوت و فعالیت قرآنی از سنین پایین در فرزندان ایران اسلامی شکل بگیرد و در جهان به نمایش گذاشته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، جت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران طی سخنانی بر لزوم انس بیشتر با آیات قرآن تاکید کرد.

رییس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه بر پیامبر (ص) وحی شد که آنچه برنو وحی می‌شود را بر مردم بخوان، گفت: اما طبق آیه لایمسه الا المطهرون، مس و برخورد با آیات جز با طهارت ممکن نمی‌شود. جنبه فقهی طهارت پاکی و وضو گرفتن است، اما جنبه معنوی آن است که انسان اهل درک و معنویت باشد. 

خاموشی با بیان اینکه برای نزدیک شدن به مفاهیم قرآنی باید اول خود را پاک کرد، اظهار داشت: نشستن مفاهیم بر قلب به شرطی است که قلب طهارت و پاکیزگی داشته باشد.

او با اشاره به منور بودن خانه‌ای که قرآن در آن تلاوت شود، اظهار داشت: سبک زندگی قرآنی از خود قرآن شروع می‌شود تا به قرائت، حفظ و انس با آیات عادت کنیم. 

خاموشی تصریح کرد: ما می‌توانیم ام القرای فعالیت‌های قرآنی در جهان باشیم و با جریان‌های قرآنی، ایستادن در برابر تحریم‌ها، ایستادگی در برابر نظام سلطه و ... چنین توانی در ما وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: سعی داریم رده سنی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن را پایین بیاوریم تا قوت و قدرت در تلاوت و فعالیت قرآنی از سنین پایین در فرزندان ایران اسلامی شکل بگیرد و در جهان به نمایش گذاشته شود. 

انتهای پیام/