تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3748619
شناسه : 3748619
تاریخ :
تعیین تکلیف شناور شدن ساعات کاری ادارات تا ۲۵ روز دیگر اقتصاد ایران: مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران فرآیند بررسی و اتخاذ تصمیم درباره شناورشدن ساعات کاری ادارات حدود ۲۵ روز به طول می‌انجامد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی گلشنی در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر 1403 با بیان اینکه در سال جاری اولین کمیته استقبال از مهرماه با حضور ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: در این ستاد سه هدف عمده پیگیری می‌شود که اولین و مهمترین هدف، روان سازی جریان ترافیک است  چراکه پیش بینی می‌شود حدود 20 درصد به بار ترافیکی موجود تهران با بازگشایی مراکز آموزشی اضافه شود.

وی ادامه داد: برای این امر تمهیداتی مانند شناورسازی ساعات کار ادارات در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران به دومین هدف این ستاد اشاره کرد و گفت: ایمن سازی ترافیکی یکی دیگر از اهداف مهم‌ ستاد استقبال از مهر است بر این اساس سعی ‌اقداماتی در حوزه ایمن‌سازی در جوار مدارس انجام می‌دهیم مانند نصب تابلوهای ترافیکی و خط‌کشی‌‌ها تا دانش آموزان با امنیت بیشتری تردد کنند.

وی افزود: بالا بردن کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و اورهال حداکثری به عنوان هدف سوم دنبال می‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرا می‌شود. 

گلشنی در ادامه گفت:رایگان کردن مترو در نیمه اول مهرماه نیز در حال طی مراحل  قانون است و در صورت تصویب به اطلاع مردم می‌رسد.

وی درباره شناور کردن ساعات کاری ادارات نیز با بیان اینکه امروز طرح این موضوع در جلسه ستاد از استقبال مهر استارت خورد، گفت: سه کمیته ذیل این ستاد فعالیت می‌کند که در بخش روان سازی جریان ترافیکی باهماهنگی استانداری و فرمانداری و ارگان‌های مربوطه حتما این موضوع پیگیری می‌شود اما فکر می‌کنم این فرآیند حدود 25 روز به طول بینجامد که بعد از تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید. 

وی افزود: با اجرایی شدن مصوبه کاهش انرژی از 15 خردادماه تا 15 شهریور و آغاز زود ساعت کاری شاهد بهبود جریان ترافیک بودیم و ساعات کاری در مهرماه نیز باید به نحوی تعیین شود که عبور و مرور بهتر شود و همچنین با بازگشت ساعات شروه به کار ادارات از 15 شهریورماه به حالت عادی قطعا بار و  جریان ترافیک شدید خواهد شد و ناچاریم با شناورسازی شرایط را نسبتا بهبود ببخشیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: در مورد رایگان سازی مترو در نیمه اول مهرماه با بیان اینکه این موضوع نیز در حال پیگیری است اما هرچه میزان ارائه خدمات را افزایش دهیم جذب سفر بیشتر می‌شود و رایگان کردن بلیت مترو نیز قطعا در بهبود ترافیک مؤثر است.

انتهای پیام/