تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748600
شناسه : 3748600
تاریخ :
تمام طعنه‌هایی که گوگل در رویداد پیکسل ۹ به اپل و آیفون زد اقتصاد ایران: گوگل در رویداد اخیر خود چند بار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به اپل و آیفون طعنه زد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل در حاشیه‌ی رونمایی گوشی‌های جدید سری پیکسل ۹ و توضیح ویژگی‌های هوش مصنوعی در رویداد Made By Google، چند بار به اپل و آیفون طعنه زد.

مقایسه با رقبا در رویدادهای شرکت‌های بزرگ غیرعادی نیست؛ اما به‌نظر می‌رسید که گوگل در طول مراسم امسال، کنایه‌های متعددی برای اپل آماده کرده بود. ممکن است دلیلش این باشد که گوگل به‌ویژه در صنعت هوش مصنوعی رقابتی‌تر شده و اپل به‌تازگی وارد این حوزه شده است.

جمنای فراتر از زبان‌ انگلیسی‌، برای ۴۵ زبان مختلف دردسترس است

سامیر سمات، مدیر اکوسیستم اندروید در گوگل، هنگام معرفی جمنای به این نکته اشاره کرد که چت‌بات هوش مصنوعی گوگل برای ۴۵ زبان در سراسر دنیا در‌دسترس است و بر گسترش آن به دستگاه‌های اندروید قدیمی و غیرپرچمدار تأکید کرد. این توضیح به هوش اپل اشاره می‌کند که هنوز به‌طور گسترده دردسترس نیست و پس از راه‌اندازی در پاییز، تنها برای انگلیسی‌زبانان در ایالات متحده دردسترس خواهد بود.

فردی در حال توضیح پشتیبانی جمنای از زبان های مختلف
Google

جمنای درخواست‌ها را ازطریق فضای ابری امن خود پردازش می‌کند

گوگل به توانایی جمنای در پردازش کارها، مانند استفاده از رزومه‌ی شخصی کاربر در گوگل‌درایو برای نوشتن بیوگرافی کوتاه بدون استفاده از ابزار واسطه اشاره کرد. سمات گفت: «جمنای می‌تواند این نوع از درخواست‌های پیچیده‌ی شخصی را در فضای ابری امن گوگل پردازش کند؛ بدون ارسال هرگونه اطلاعات شخصی شما به ابزار هوش مصنوعی متفرقه که ممکن است او را نشناسد یا به او اعتماد نکند.»

پردازش هوش مصنوعی جمنای در فضای ابری گوگل
Google

این ویژگی به‌وضوح به اپل اشاره کرد که با OpenAI همکاری می‌کند تا ChatGPT را به سیری اضافه کند. وقتی سیری نتواند به درخواستی پاسخ دهد، از شما اجازه می‌گیرد تا از ChatGPT سؤال کند.

سه‌ بار درخواست خود از جمنای را تکرار کرد تا بدانید که دموها به‌صورت زنده انجام می‌شوند

در‌حالی‌که اپل به‌‌دلیل طراحی دقیق رویدادهای زنده‌اش شناخته شده است، رویدادهای گوگل معمولاً کمی غیررسمی‌تر هستند. شاهد مثال این موضوع، زمانی بود که دیو سیترون، مدیر تجربه‌ی محصول گوگل، به‌ صحنه آمد تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی جمنای را نشان بدهد. او با جرئت اعلام کرد: «تمام دموهایی که امروز انجام می‌دهیم، زنده هستند». گوگل این خطر را پذیرفت و همه‌چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نرفت.

نمایش دموی ویژگی جمنای
Google

پس از گرفتن عکسی از پوستر کنسرت سابرینا کارپنتر، سیترون از جمنای خواست تا تقویمش را بررسی کند که آیا در زمان آمدن او به سان‌فرانسیسکو در سال جاری وقتش آزاد است یا نه. جمنای در دو تلاش اول پاسخ نداد؛ اما در‌نهایت زمانی‌یکه سیترون تلفن خود را عوض کرد، پاسخی ارائه داد.

می‌توانید بین Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL بدون هیچ‌ ملاحظه‌ای انتخاب کنید

تنها تفاوت بین گوشی گوگل مدل پیکسل ۹ پرو XL و گزینه‌ی جدید و کوچک‌تر پیکسل ۹ پرو، اندازه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. برایان راکاوسکی، معاون مدیر محصول گوگل، گفت: «شما می‌توانید بدون هیچ‌ دغدغه‌ای بین پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال، یکی را انتخاب کنید. آن‌ها نمایشگر شگفت‌انگیز، طراحی شیک، ساخت باکیفیت، قدرت پردازش و دوربین مشابهی دارند.»

پنل پشتی گوشی پکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال
Google

در‌عین‌حال، تفاوت‌های جزئی بین آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد؛ مدل پرو مکس تا پنج برابر زوم اپتیکال ارائه می‌دهد؛ در‌حالی‌که زوم مدل پرو معمولی سه‌برابری است. علاوه‌بر‌این، نسخه‌ی بزرگ‌تر تا ۲۹ ساعت به‌جای ۲۳ ساعت برادر کوچکتر خود می‌تواند ویدئو پخش کند.

مقایسه دوربین پیکسل ۹ با آیفون ۱۵ پرو مکس
Google

هنگام نمایش دوربین پیکسل ۹ پرو، گوگل آن را به‌طور مستقیم با آیفون ۱۵ پرو مکس مقایسه کرد. کنی سلیمان، مدیر محصول گوگل، گفت که این شرکت حالت پانوراما پیکسل ۹ را دوباره طراحی کرد که اکنون از ویژگی Night Sight برای بهبود تصاویر در نور کم پشتیبانی می‌کند.

مقالات مرتبط
  • پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال معرفی شدند؛ پرچم‌داران تمام‌عیار و چشم‌نواز گوگل در دو اندازه جدید
  • پیکسل ۹ معرفی شد؛ پرچم‌دار کامپکت گوگل، مدرن‌تر و هوشمندتر از همیشه!

برای نشان‌دادن این تغییرات، سلیمان از حضار خواست تا پانورامای کوه‌های تیتون را در شب ببینند. او سپس بلافاصله آن را با تصویری تاریک‌تر از شرکت گوشی‌ساز دیگر، یعنی اپل، مقایسه کرد.