تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748584
شناسه : 3748584
تاریخ :
خانه‌ای در روستای اسلامیه استان یزد وقف شد اقتصاد ایران: یزد- نیکوکاران خیراندیش، احمد نیک خواه و طاهره اعتمادی، یک باب منزل مسکونی به ارزش ۸ میلیارد ریال را با نیت روضه خوانی وقف کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، شش دانگ یک باب خانه مسکونی به متراژ ۸۶.۰۶ متر مربع به ارزش ۸ میلیارد ریال در روستای اسلامیه به ثبت رسید.

محمد مومنی زاده، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت اظهار کرد: وقف از نمونه کارهای نیک و ماندگار و صدقه جاریه‌ای است که اهمیت آن در قرآن کریم و احادیث و روایات مورد تاکید فراوان قرار گرفته و پرداختن به سنت حسنه وقف، موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌آورد.

وی از وقف شش دانگ یک باب خانه مسکونی در روستای اسلامیه خبر داد و افزود: این منزل مسکونی به مساحت ۸۰.۰۶ مترمربع با نیت اقامه عزای سالار شهیدان امام‌حسین (ع) در ایام محرم و مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه توسط واقفین خیر اندیش آقای حاج احمد نیک خواه وحاجیه خانم طاهره اعتمادی وقف شد.

گفتنی است؛ روستای اسلامیه «فراشاه» یکی از آبادی‌های قدیمی استان یزد است که بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. فراشاه در توابع بخش مرکزی شهرستان تفت است که در ۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

این روستا در کنار جاذبه های فراوان خود، به قطب تجاری تفت تبدیل شده و ارائه دهنده بیشترین خدمات رفاهی به مسافران و رهگذران می باشد و هرروز بر واحد های خدماتی و تجاری آن افزوده می شود.