تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748570
شناسه : 3748570
تاریخ :
خلوت شدن مساجد آسیب و خطر است اقتصاد ایران: ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هر مسجد باید قطب فرهنگی باشد و خلوت شدن آن آسیب و خطر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر چهارشنبه در همایش استانی روز جهانی مسجد که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و به دست کسی سپرده شده که محبوب اوست، بنابراین قیم مسجد شدن افتخار است.

وی با بیان اینکه امام جماعت کلیددار خانه خداست، افزود: خداوند مسجد را رفعت بخشیده و از مسجد به آسمان می‌توان رفت پس ریشه آن باید محکم باشد زیرا بنیان مسجد تقواست و بانیان مسجد در بخش‌های مختلف نیز باید اخلاص و تقوا داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نمازگزاران، هیأت امنا، امام جماعت، خدام، پایگاه مقاومت و… در مسجد هر چه باتقواتر باشند نفوذ اجتماعی مسجد بیشتر می‌تواند شود، پیوند تقوا با مسجد باهم رفعت را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما ائمه جماعات اولاً باید اخلاص داشته باشیم ودر مرحله دوم از افراد باتقوا باید انتخاب کنیم تا مسجد از رقابت‌های ناسالم بیرون بیاید و نمازگزاران را باید به تقوا توصیه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش‌های مختلف مسجد در حوزه‌های برون‌مسجدی همچون در دفاع از مردم غزه و محکومیت ظالمان، ادامه داد: مساجد در شهرها برای تظاهرات و راهپیمایی‌ها باید برنامه داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: اگر پایه‌های مسجد که تقوا باشد را قوی کرده و مسجد را رفعت ببخشیم خوب است زیرا مسجد همچون کشتی است و باید خلوت شدن مساجد را به‌عنوان یک خطر و آسیب بزرگ روی میز گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: هر مسجدی باید مهدیه، خانه قرآن و عبادت باشد و علاوه بر این هر مسجدی باید یک کمیته امداد، بهزیستی و یا یک دانشگاه و قطب فرهنگی باشد.