تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3748517
شناسه : 3748517
تاریخ :
اختصاص پنج کد جریمه برای «عبورهای غیرمجاز» اقتصاد ایران: در جدول نرخ‌های جدید جرائم رانندگی، «تخلفات مرتبط با عبور» در ۵ کد جریمه پیش بینی شده است که مبالغ آن از ۹۰هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: در جدول نرخ‌های جدید جرائم رانندگی، «تخلفات مرتبط با عبور» در ۵ کد جریمه پیش بینی شده است که مبالغ آن از ۹۰هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

از اواخر تیرماه سال جاری و برابر ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، با هدف کاهش تصادفات رانندگی و همچنین افزایش نظم ترافیکی، افزایش یافت. در این میان برای تخلفات مرتبط با ممنوعیت عبور نیز پنج کد جریمه پیش بینی شده است.

بر همین اساس، تخلف«عبور از محل ممنوع- ورود ممنوع» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۲۵۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت. برای این تخلف در سایر شهرها ۱۵۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی نیز ۵۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است. پیش از این، جریمه این تخلف، ۹۰ هزار تومان بوده است که اکنون به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

تخلف «عبور وسایل نقلیه از پیاده رو» نیز یکی از کدهای جریمه است که در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۲۰۰ هزار تومان جریمه را بر متخلفان درپی خواهد داشت. همچنین در سایر شهرها مبلغ جریمه این تخلف ۱۰۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان در نظر گفته شده است. در گذشته این تخلف، ۶۵ هزار تومان جریمه را برای متخلفان در پی داشت.

«تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در محدوده های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان ها»، سومین کد جریمه است که تنها در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای آن پیش بینی شده است.

جریمه برای عبور از میان دانش‌آموزان و لوله آب آتش‌نشانی

«عبور وسایل نقلیه از بین دسته‌جات نظامی، انتظامی، دانش آموزان یا تشییع‌کنندگان یا دسته‌جات عزاداری» نیز تخلفی است که در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. در سایر شهرها و روستاها نیز ۶۰ و ۳۰ هزار تومان جریمه برای آن در نظرگرفته شده است.

تخلف «عبور از روی لوله آب آتش‌نشانی در راه‌ها»، پنجمین کد جریمه است که در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. همچنین در سایر شهرها و روستاها نیز ۶۰ و ۳۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.