تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3748507
شناسه : 3748507
تاریخ :
پاسخ به سوالات پرتکرار متقاضیان محصولات ایران‌خودرو اقتصاد ایران: عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو در راستای رفع ابهام و شفاف‌سازی هرچه بیش‌تر، به سوالات مشتریان در خصوص جدیدترین طرح ثبت درخواست محصولات خود پاسخ داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، با اجرای طرح ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی محصولات ایران خودرو، این خودروساز پرتکرارترین سوالات طرح شده از سوی مشتریان را به شرح زیر پاسخ داد:


1. آیا مشتریانی که در سایت ایران‌خودرو دارای پروفایل هستند، برای ثبت‌‌نام در سامانه ikcosales.ir نیاز به ایجاد و تکمیل پروفایل جدید دارند؟
سامانه ثبت درخواست خرید در این مرحله ارتباطی به سایت فروش ایران خودرو‌ ندارد و‌ متقاضیان باید اطلاعات پروفایل را تکمیل کنند.

2. آیا شرط ارایه گواهی‌نامه برای متقاضیان عادی پابرجاست؟
شرط الزامی بودن ارایه گواهی‌نامه از شرایط عمومی متقاضیان عادی محصولات ایران‌خودرو حذف شده است.
با توجه به این‌که در سایر متقاضیان این محدودیت وجود نداشت، در حال حاضر شرط ارایه گواهی‌نامه به طور کلی حذف شده است.

3. امکان انتخاب خودرو برقی برای افرادی که خودروهای بنزینی را انتخاب کرده‌اند، وجود دارد؟
بله. متقاضیان خودروهای برقی بدون لحاظ ثبت درخواست خودرو بنزینی، امکان انتخاب خودرو برقی را نیز دارند.

4. مبلغ 230 میلیون تومان چه مدت بلوکه خواهد شد؟
از آغاز طرح تا پایان اولویت‌بندی و اعلام نتایج، به مدت حدود 15 روز بلوکه خواهد بود.

5. ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه، مجاز به ثبت نام در طرح فعلی خواهند بود؟
متقاضیانی که دارای اولویت تابستان 1403 و بعد از آن هستند و تاکنون فراخوان نشده یا واریز وجه نکرده‌اند، امکان ثبت‌ درخواست در این طرح را نداشته و شرکت مطابق اولویت سامانه یکپارچه، ایشان را فراخوان و همان خودرو ثبت نام قبلی را تحویل خواهد داد.

6. برای ثبت‌نام افراد دارای پلاک فعال، آیا دارندگان خودرو با عمر بیش از پنج سال، مجاز به ثبت نام هستند یا از زمان دریافت پلاک باید پنج سال گذشته باشد؟
عمر خودرو موضوع پلاک باید بیش از پنج سال باشد.

7. مادرانی که قبلا در طرح جوانی جمعیت سایپا ثبت‌نام کرده و خودرو تحویل گرفته‌اند، اکنون در طرح فعلی نیز می‌توانند ثبت نام کنند؟
خیر، شرایط مادران صرفا مشمول یک دستگاه خودرو است.

8. مبلغ بلوکه حساب وکالتی برای تمامی خودروها بوده یا صرفا برای خودروی ری‌راست؟
این الزام برای تمامی خودروهای ثبت‌نامی در روش عادی است. (در روش مادران، خودروهای فرسوده و خودروهای برقی این الزام وجود ندارد.)

9. شرایط فروش به صورت فروش فوری است یا پیش فروش؟
پس از مرحله اول ثبت درخواست خرید و اعلام اولویت‌های مجاز شرایط فروش، باتوجه به خودرو انتخابی متفاوت است و متعاقبا به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

10. طرح فروش به روش قرعه‌کشی بوده یا اولویت ثبت‌نام بر اساس ماه انتخابی محصول است؟
مشتریانی که درخواست خرید خودرو داشته و در سامانه ثبت درخواست می‌کنند، براساس رویه‌های مصوب، اولویت‌بندی می‌شوند، اما فقط اولویت‌هایی که امکان ثبت‌نام از آنان در سال 1403 مطابق ظرفیت تولید میسر است، انجام خواهد شد و سایر اولویت‌ها مجاز نبوده و امکان ثبت‌نام و دریافت خودرو ندارند.

11. محدودیت‌های موجود در طرح مذکور چیست؟
طرح مادران و خودروهای فرسوده، محدودیت‌های عمومی را نداشته و شرایط اختصاصی آن‌ها به این صورت است که در روش مادران، متقاضی باید تاکنون در این روش خودرو دریافت نکرده باشد و فرزند دوم و مابعدشان از تاریخ 1400/08/24متولد شده باشد.

درمورد خودروهای فرسوده نیز باید خودروی فرسوده در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی www.nnhk.ir ثبت شود.