تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3748506
شناسه : 3748506
تاریخ :
با جذاب‌ترین گجت‌های ۲۰۲۴ آشنا شوید اقتصاد ایران: دنیای فناوری تا این‌جای سال ۲۰۲۴ شاهد اتفاق‌های جالبی بوده که برخی از آن‌ها انقلاب‌های جدی محسوب می‌شود مثل حلقه‌ها و قفل‌های هوشمند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

زندگی سلام: با وجود این‌که هنوز حدود چهار ماه تا پایان سال ۲۰۲۴ باقی مانده، گجت‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای روانه بازار شده‌اند که هریک توانسته‌اند پیشرفت‌های بزرگی را در حوزه‌های مختلف این صنعت چند تریلیون دلاری رقم بزنند. فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد دربرگیرنده تعدادی از برترین محصولات دنیای فناوری است که هم نزد منتقدان و هم مخاطبان با استقبال گسترده‌ای روبه رو شده‌اند که هرچند هنوز پای خیلی از آن‌ها به کشورمان باز نشده اما معرفی‌شان خواهیم کرد.

آی‌پد پرو M۴  انقلابی در دنیای تبلت‌ها

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، آی پد پرو ۲۰۲۴ احتمالا بزرگ ترین پیشرفت تبلت‌های آی پد از ابتدای حیات این محصولات تاکنون است. این تبلت علاوه بر فناوری دست‌نیافتنی صفحه نمایشش که متشکل از دو صفحه نمایش اولد روی یکدیگر است، به‌طرز باورنکردنی باریک طراحی شده و با ضخامت ۵.۱ میلی متری خود قوانین فیزیک را به سخره می‌گیرد!

علاوه بر این، سیستم عامل آی پد او اس هم به رغم تمامی محدودیت‌هایش، آی پد پرو M4 را به دستگاهی بی‌نهایت قدرتمند تبدیل کرده و عملکرد خیره‌کننده مجیک کیبورد و اپل پنسل نیز از آن یک گجت رویایی ساخته که بیش از هر زمان دیگری به جایگزینی لپ تاپ‌ها نزدیک شده است.

Nex Playground   کنسولی برای بازی‌های گروهی

اگر به کنسول‌های بازی علاقه مند باشید، احتمالا کینکت مایکروسافت را به یاد دارید. کینکت گجتی اضافی برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم مایکروسافت بود که امکان انجام بازی‌های گروهی با فرامین حرکتی را برای کاربران فراهم می‌کرد و به رغم موفقیت نصفه و نیمه اولیه‌اش در نهایت به شکستی بزرگ برای ردموندی‌ها تبدیل شد. اگر دلتان برای کینکت تنگ شده، گجت Nex Playground دستگاهی ا‌ست که احتمالا به آن نیاز دارید. این گجت جذاب متشکل از یک واحد مرکزی مکعبی شکل و یک کنترلر لوله‌ای ا‌ست و بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌رود که چیزی فراتر از بازی‌های کنسولی می‌خواهند اما چندان به عناوین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده علاقه‌ای ندارند. عناوین این کنسول به‌رغم آن‌که بیشتر برای کودکان طراحی شده‌اند، بسیار جذاب هستند و با ارائه گیم پلی بسیار جذاب می‌توانند شما یا فرزندانتان را برای مدتی طولانی سرگرم کنند.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید

GameSir Nova   دسته‌های ارزان اما کاربردی

هم اکنون بزرگ ترین استانداردها در طراحی دسته برای بازی کردن را کنترلرهای دوال سنس پلی استیشن یا دسته‌های ایکس باکس ارائه می‌دهند. با وجود این قیمت این دسته‌ها در بازار حدود 60 دلار است و کنترلرهای ارزشمند شخص ثالث مثل 8Bitdo نیز همگی قیمتی در همین محدوده دارند. در این بین اما دسته GameSir Nova پدیده‌ای استثنایی ‌است که آپشن ها و قابلیت های بسیاری را با قیمت تنها 36 دلار ارائه کرده و حتی در نسخه لایت قیمتی تنها 25 دلار دارد. در ازای پرداخت این هزینه شما می‌توانید قابلیت‌هایی مثل جویستیک‌هایی با اثر هال (Hall Effect)، تریگرهای بسیار حساس، نورپردازی RGB، کلیدهای ماکرو و یک باتری 1200 میلی آمپر ساعتی را در کنار یک جعبه مخصوص برای حمل و نقل در اختیار داشته باشید. این دسته حتی از اتصال سیمی هم پشتیبانی کرده و در صورتی که دانگل آن را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق اتصال سریع 3.4 گیگاهرتزی آن را به دستگاه‌های مختلف وصل کنید. البته این دسته، به خصوص از حیث نرم افزاری دارای ایراداتی جزئی است اما مطمئنا با گذر زمان GameSir نواقص آن را برطرف کرده و این دسته را از این که هست هم ارزشمندتر خواهد کرد.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید

SwitchBot Lock Pro   قفلی با اپ اختصاصی

قفل‌های هوشمند از جمله گجت‌هایی هستند که هرچند در کشورمان هنوز چندان فراگیر نشده‌اند، اما در سایر نقاط دنیا طرفداران پروپا قرصی داشته و رقابتی سنگین میان سازندگان آن‌ها شکل گرفته است. یکی از بهترین نمونه‌های قفل‌های هوشمند امسال SwitchBot Lock Pro است که مثل همه نمونه‌های مشابه از بلوتوث برای اتصال به سایر دستگاه‌ها کمک گرفته و شارژدهی طولانی مدت باتری دارد. با این وجود نصب این قفل هوشمند بسیار ساده بوده و راه‌اندازی آن تنها نیازمند پیمایش چند گام ساده است. سوئیچ‌بات لاک پرو همچنین از دستگاه‌هایی مثل Keypad Touch یا Hub Mini هم پشتیبانی کرده و حتی یک اپلیکیشن اختصاصی برای تنظیم قابلیت‌هایی مثل رنگ اندیکاتور یا پایش برخی سنجه‌های ایمنی منزل را به کاربران ارائه می‌دهد.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید

Vaonis Hestia   تلسکوپ جیبی جذاب

دیگر گجت جذاب و شگفت‌انگیز سال 2024 هم Vaonis Hestia است که قادر است هر گوشی هوشمند اعم از آیفون یا اندروید را به یک تلسکوپ جیبی تبدیل کند. این دستگاه قادر است با اضافه کردن بزرگ نمایی 25 برابری به دوربین اصلی هر گوشی موبایل امکان ثبت تصاویر فضایی فوق‌العاده از ماه یا سایر سیاره‌های منظومه شمسی را فراهم کند. این دستگاه ۴۰۰ دلاری بر اساس گزارش ها می‌تواند با اتصال به گوشی شما تصاویری بهتر از دوربین تله فوتو فوق‌العاده گلکسی اس ۲۴ اولترا ثبت و شما را از هزینه کردن برای یک تلسکوپ بی‌نیاز کند. در این بین البته بزرگ ترین ایراد این گجت را باید نبود قابلیت‌های نرم افزاری به منظور شناسایی سیارات، ستاره‌ها و اجرام مختلف آسمانی دانست که استفاده از آن را برای افرادی که اطلاعات زیادی از اخترشناسی ندارند، دشوار خواهد کرد.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید

Insta۳۶۰ X۴   ویژه طبیعت‌گردها

دوربین‌های 360 درجه مدتی نسبتا طولانی ا‌ست که در بازار حضور دارند. با این وجود تا پیش از انقلاب کمپانی GoPro بیشتر این دوربین‌ها محصولاتی گران‌قیمت و نه‌چندان کاربردی به شمار می‌رفتند. با وجود این ظهور اکشن کم‌های گو پرو این روند را تغییر داد. Insta360 X4 یک دوربین 360 درجه کامل است که هرآن چه را از یک اکشن کم انتظار دارید با قیمت 500 دلار در اختیارتان قرار داده و یکی از جذاب ترین گجت های سال 2024 است. این دستگاه قادر به ضبط ویدئوهای 8K بوده و علاوه بر شارژدهی فوق‌العاده باتری از مدهای عکس و فیلم برداری متعدد مانند تایم لپس و اسلوموشن نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، Insta360 X4 همچنین کاملا ضدآب بوده و کیفیت میکروفون‌های آن نیز به‌طرز تعجب‌برانگیزی بالاست. این اکشن کم همچنین پاسخ‌دهی بسیار دقیقی هم به فرامین صوتی داشته و دوربین آن توسط لایه مقاومت گوریلا گلس حفاظت می‌شود تا خیال‌تان از بابت ایمنی آن نیز راحت باشد. دوربین‌های ۳۶۰ درجه البته شاید برای عموم کاربران مناسب نباشند اما اگر به کوهنوردی یا طبیعت‌گردی علاقه مند باشید، اینستا ۳۶۰ ایکس ۴ گزینه‌ای عالی برای شماست.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید

RingConn Smart Ring   ارباب حلقه‌ها

حلقه‌های هوشمند نیز دیگر پدیده‌های تکنولوژیک پر سر و صدای سال ۲۰۲۴ هستند که با گلکسی رینگ به شهرتی جهانی رسیدند. با وجود این، نه حلقه‌های هوشمند سامسونگ، بلکه حلقه RingConn Smart Ring توانسته یکی از جذاب ترین گجت های سال 2024 باشد. این دستگاه استاندارد IP68 را کسب کرده و عمر باتری هفت روزه دارد. علاوه بر این، رینگ‌کان همچنین در سه رنگ مختلف به بازار عرضه شده و سنجه‌هایی مثل ضربان قلب، اکسیژن خون و دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند. این حلقه هوشمند همچنین گزارش‌های تحلیلی از وضعیت کلی بدن، میزان و کیفیت خواب و برخی سنجه‌های دیگر را نیز ارائه داده و مجموعه ای کامل از ویژگی‌های سلامتی به شمار می‌رود. از سوی دیگر، بیشتر قابلیت‌های پریمیوم RingConn نیز برخلاف Oura Ring نیازی به خرید اشتراک نداشته و طبق برخی گزارش‌ها، سنجه‌های اندازه‌گیری شده توسط آن حدودا 5 تا 10 درصد با اپل واچ اولترا 2، ساعت هوشمند گران قیمت و پرادعای اپل تفاوت داشته‌اند. البته RingConn Smart Ring در پایش فعالیت‌های ورزشی عملکردی متوسط داشته و برخی قابلیت‌های آن مثل امکان خاموش کردن آلارم با فشردن انگشت چندان دقیق عمل نمی‌کنند.

با جذاب‌ترین گجت‌های 2024 آشنا شوید