تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3748483
شناسه : 3748483
تاریخ :
خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان به بهره‌برداری می‌رسد اقتصاد ایران: خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان با هدف تقویت شبکه گاز شمال و شمال شرق کشور و تکمیل رینگ شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این پروژه به‌منظور توسعه خدمات‌رسانی به هموطنان و با اقدام‌های جهادی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز کشور، روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) با حضور مجید چگنی معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران صنعت گاز و مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش، خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان در کنار خط انتقال گاز قم پارچین و ایستگاه تقویت فشار آرادان بخشی از پروژه کلان تقویت شبکه انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور است که از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرایی شده است.

این خط انتقال گاز با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال و به طول ۱۷۶ کیلومتر با هدف ایجاد ارتباط شبکه گاز بین جنوب شرق کشور و شمال شرق از استان سیستان‌وبلوچستان به استان خراسان جنوبی اجرا شده است و از این پس امکان انتقال گاز خط هفتم سراسری از نزدیکی شهر زابل به خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

شایان ذکر است با بهره‌برداری از این خط لوله، رینگ شرقی شبکه گاز تکمیل و پایداری جریان گاز در این منطقه از کشور به‌ویژه در خراسان جنوبی تقویت خواهد شد.