تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748461
شناسه : 3748461
تاریخ :
ترفند کلاهبرداران با عنوان ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین اقتصاد ایران: شیراز- رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده به عنوان ثبت نام کاروان پیاده روی اربعین حسینی با هزینه پایین به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ امیر حسین سلیمانی گفت: همچون سال گذشته بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی در سامانه سماح است، با توجه به اینکه پرداخت هزینه بیمه متقاضیان صرفاً از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir قابل پرداخت است، از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس اکیداً خودداری شود.

وی ادامه داد: مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی فقط به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین‌شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس و اخبار منابع غیررسمی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اجتناب نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: به همه هموطنان توصیه می‌شود صرفاً به سامانه سماح جهت ثبت‌نام در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) مراجعه کنند و از مراجعه به سایر سامانه‌های غیررسمی اکیداً خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: مجرمان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی برای ثبت نام پیاده‌روی تلاش دارند اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان نمایند، لذا به مشتاقان پیاده روی اربعین یادآور می‌شود هیچ اپلیکیشنی برای ثبت نام پیاده روی اربعین از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول طراحی نشده است

رئیس پلیس فتا استان فارس همچنین در خصوص رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما به زائرین اربعین حسینی هشدار داد و گفت: برخی کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و درج آگهی‌های دروغین و با قیمت‌های پایین جهت گرفتن بلیط و یا رزرو هتل و یا مهمانسرا قصد کلاهبرداری از شهروندان دارند که زائرین عزیز حتماً در این خصوص با دقت و حساسیت ویژه اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند.

این مقام سایبری به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هشدار داد و گفت: زائرین عزیز در طول سفر مراقب دستگاه‌های دیجیتالی به خصوص گوشی‌های همراه خود باشند و حداقل بر روی آنها رمز قرار دهند و از نگهداری اطلاعات مهم، شخصی و خصوصی خود بر روی گوشی‌های همراه جدا خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) در میان بگذارند.