تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748457
شناسه : 3748457
تاریخ :
۱۵۲ فقره وام کارگشایی به مددجویان شاهرودی پرداخت اقتصاد ایران: شاهرود- رییس اداره کمیته امداد شاهرود از پرداخت ۱۵۲ فقره وام کارگشایی طی پنج ماهه اول سال جاری در شاهرود خبر داد و گفت: هدف از این اقدام کمک به خودکفایی مددجویان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد مهدی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طی پنج ماهه نخست سال جاری ۱۵۲ فقره وام کارگشایی برای متقاضیان خدمت پرداخت شد، ابراز داشت: مبلغ این وام‌ها اعتباری حدود دو میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان را در بر دارد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۴۲ فقره وام اشتغال به افراد جویای کار پرداخت شد، افزود: رقم این تسهیلات هشت میلیارد تومان است.

اعطای چهار مورد هدیه به دامادهای جوان

رئیس اداره کمیته امداد شاهرود. از برگزاری آموزش اشتغال برای ۴۰۰ نفر مددجو در قالب تعمیرات خودرو، مارکتینگ (بازاریابی) و آموزش‌های مهارتی خبر داد و بیان کرد: هدف از این اقدام تلاش برای استقلال مالی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش است.

اصغری از پرداخت کمک معیشت به دو هزار و ۳۶۷ خانوار به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: کمک هزینه موردی به یک هزار و ۸۷۵ خانواده تحت حمایت به صورت نقد و کالا به مبلغ ۷۵۶ میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه به ۲۷ نوعروس تحت حمایت جهیزیه شامل اجاق گاز، یخچال. ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی اهدا شد، افزود: چهار مورد هدیه ازدواج به دامادهای تحت پوشش به مبلغ ۸۰ میلیون تومان نیز اعطا شده است.

بهره‌مندی ۵۲ خانواده از تعمیرات مسکن

رئیس اداره کمیته امداد شاهرود بابیان اینکه ۵۲ خانواده تحت حمایت از خدمت تعمیرات مسکن بهره مند شدند، ابراز داشت: اعتبار این طرح ۷۸۰ میلیون تومان بوده است.

اصغری با بیان اینکه اختصاص پروژه جهت ۲۷۵ خانوار مددجوی شهری در طرح نهضت ملی دیگر اقدام مهم حوزه مسکن برای مددجویان شاهرود است، تصریح کرد: می‌کوشم تا مددجویان نیازمند را از سرپناه مناسب برخوردار کنیم و این در قالب پروژه‌های مختلف تعریف می‌شود.

وی از آغاز ساخت ۲۲ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: تحویل واحدها به خانواده‌ها پایان سال خواهد بود.