تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748445
شناسه : 3748445
تاریخ :
۴۲۰کارشناس حوزه اورژانس آذربایجان غربی درمرز تمرچین مستقر می شوند اقتصاد ایران: ارومیه - رییس اورژانس آذربایجان غربی از اعزام کاروان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه ۴۲۰ کارشناس اورژانس و نیرو خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضا زاده ظهر چهارشنبه در آئین بدرقه این کاروان با بیان اینکه امروز چهارشنبه کاروان بهداشت و درمان راهی مرز تمرچین شد، افزود: در این کاروان ۱۲٠ کارشناس اورژانس و ۳۰۰ کارشناس به صورت غیرمستقیم به زائران اربعین حسینی خدمات خواهند داد.

وی ادامه داد: ۳٠ دستگاه آمبولانس سبک، دو دستگاه موتورلانس، دو دستگاه اتوبوس و یک فروند بالگرد به زائران اربعین حسینی در سطح استان خدمات سلامت ارائه خواهند داد.

رضازاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در استان از تمام ظرفیت‌های خود برای پوشش بهداشتی و درمانی این مراسم استفاده خواهد کرد افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه با بکارگیری همه ظرفیت خود اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری‌های مسری را انجام داده و در این خصوص پایگاه‌های مراقبت مرزی معاونت بهداشت در همه پایانه‌ها به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های حلقه اول و پشتیبان مراسم معنوی اربعین نیز توسط معاونت امور درمان دانشگاه تعیین و توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تجهیز و پشتیبانی می‌شوند. همچنین سازمان نظام پرستاری ارومیه و سلماس نیز در محل پایانه موکب درمانی خواهند داشت.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین آذربایجان غربی با اشاره به همکاری سازمان‌های عضو کمیته بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با برپایی درمانگاه در محل پایانه مرزی تمرچین به ارائه خدمات درمانی به زائران خواهد پرداخت.

وی عنوان کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز همچون سال‌های گذشته آماده پوشش امدادی مراسم معنوی پیاده روی اربعین خواهد بود.

رضازاده تصریح کرد: معاونت‌های درمانی نیروهای مسلح استان نیز با اعلام آمادگی در خصوص پشتیبانی امدادی و درمانی از این مراسم، در صورت نیاز از ظرفیت بیمارستان صحرایی خود در پیرانشهر استفاده خواهند کرد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی استان یادآور شد: این طرح از امروز ۲۴ مرداد تا بازگشت آخرین زائر از بازرگان تا تمرچین اجرا می‌شود.