تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748444
شناسه : 3748444
تاریخ :
مخاطبان سازمان بهزیستی متعدد و نیازمند توجه ویژه هستند اقتصاد ایران: زنجان-رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخاطبان این سازمان متعدد و نیازمند توجه ویژه هستند و از طرفی کار در این سازمان سخت و طاقت فرسا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد قادری روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان، گفت: اعتبارات تسهیلات اشتغال سازمان بهزیستی از ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ رسید که نشانگر رشد و جهش قابل توجه در این حوزه است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مراجعه حضوری و میدانی به استان‌ها را در دستور کار قرار داده است، افزود: ایجاد شغل برای مددجویان با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زنجان بیست و نهمین استانی است که در یک ماه گذشته مورد بازدید قرار گرفته است، ادامه داد: در این سفرها تلاش کردیم نقاط محروم را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و تلاش برای محرومیت زدایی و حل مشکلات مددجویان در مناطق محروم و کم برخوردار در دولت شهید خدمت رقم خورد.

قادری افزود: جهش جدی در پیشبرد سازمان بهزیستی را شاهد هستیم و مخاطبان این سازمان متعدد و نیازمند توجه ویژه هستند و از طرفی کار در این سازمان سخت و طاقت فرساست.

وی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته دیدار با ۴۳ هزار مددجو و گفت و گوی مستقیم و چهره به چهره با آنها در ۲۹ استان کشور انجام شده است.

خدمت به محرومان نباید مسئولان را خسته کند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار گفت: بیشترین اعتبارات در حوزه بهزیستی و تأمین اجتماعی صرف می‌شود و باید برای کسب رضایت گروه‌های هدف تلاش کرد.

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ادغام دستگاه‌های حمایتی بود و شهید فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی است، افزود: مدیران و مسئولانی که در این حوزه کار می‌کنند باید نسبت به محرومان توجهی بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مسوولان دستگاه‌های حمایتی باید بیش از گذشته وقت خود را به مشکلات محرومان اختصاص دهند و بیشترین اعتبارات در حوزه بهزیستی و تأمین اجتماعی صرف می‌شود و باید برای کسب رضایت گروه‌های هدف تلاش کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند، گفت: ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی موجب افزایش طول عمر انسان‌ها شده است و با افزایش سن هزینه‌های درمان افزایش می‌یابد و طبیعتاً به مراقبت‌های بیشتر نیاز خواهند داشت.

خاتمی افزود: توفیق خدمت به محرومان جای شکرگزاری دارد و باید خودکفایی، تقویت و مهارت آموزی برای گروه‌های هدف به ویژه معلولان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.