تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748420
شناسه : 3748420
تاریخ :
پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن انجیر در استهبان اقتصاد ایران: استهبان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از آغاز برداشت انجیر دیم در آن شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۸ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اعیان با بیان اینکه شهرستان استهبان با دارا بودن حدود ۲۶ هزار هکتار باغ انجیر، مقام نخست از نظر میزان سطح زیر کشت انجیر دیم را در جهان به خود اختصاص داده است، گفت: از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور و سه هزار و ۴۵۰ هکتار غیر بارور است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۱۸ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

وی از صادرات حدود ۷۵ درصد از انجیر خشک این شهرستان به چین، هنگ کنگ، ویتنام، هند، مالزی، تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و ادامه داد: انجیر استهبان یکی از شش محصول ثبت شده در نظام میراثی کشاورزی با اهمیت جهانی در ایران است که این امر باعث شناخت بیشتر این محصول در جهان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: در سال گذشته حدود ۱۹ هزار تن انجیر خشک به ارزش ۵۶ میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال قبل ۱۷.۶ درصد رشد وزنی و ۲۱ درصد رشد ارزشی داشت و همچنین در سه ماه نخست ۱۴۰۳ میزان یک هزار و ۴۱۹ تن انجیر به ارزش چهار میلیون دلار با رشد ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل صادر شد.

وی افزود: در شهرستان استهبان دو زنجیره ارزش تولید، چهار واحد فرآوری و ۱۳و احد بسته بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه‌ای وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه انجیر فراهم می‌کند.