تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3748408
شناسه : 3748408
تاریخ :
پاکسازی روددره فرحزاد/ فعالیت ۱۰ مرکز یاورشهر در تهران اقتصاد ایران: سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران‌ گفت: هم اکنون ۷۰۰۰ کودک کار در مراکز پویاشهر حضور دارند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: رود دره فرحزاد جای معتادان نیست و خانواده‌ها می‌توانند از محیط زیبای این منطقه استفاده کنند. رود دره فرحزاد با محیطی کاملاً زیبا و خانوادگی تا مهر افتتاح خواهد شد و البته موضوع نگهداشت، کنترل محیط و عدم حضور معتادان با همکاری پلیس و شهرداری به صورت دائمی انجام می‌شود.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران دارای ۱۰ مرکز یاور شهر ویژه نگهداری معتادان متجاهر گفت: این مراکز علاوه بر بهبود یافتن معتادان در زمینه مهارت افزایی و توانمندسازی این افراد اقداماتی انجام داده و معتادان پس از بهبود می‌توانند وارد مهارت و کسب و کار شوند.

وی تاکید کرد: ۳ مرکز یاور شهر ویژه زنان و ۷ مرکز نیز ویژه مردان است و تلاش داریم تعداد و ظرفیت این مراکز را در تهران افزایش دهیم.

نقیب درباره آخرین وضعیت کودکان کار هم گفت: هم اکنون ۷۰۰۰ کودک کار در مراکز پویاشهر حضور دارند که حدود ۱۰ درصد این افراد اتباع مجاز افغانستانی هستند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: این کودکان چون دانش‌آموزان در این مراکز آموزش می‌بینند و ما اصلاً در این مراکز موضوع آموزش است نه نگهداری که به نوعی کودکان کار در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.