تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748405
شناسه : 3748405
تاریخ :
اولین دادگاه‌های صلح استان سمنان افتتاح شد اقتصاد ایران: دامغان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: نخستین دادگاه صلح استان امروز طی مراسمی در دامغان افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به موجب ماده ۴ قانون جدید شوراهای حل اختلاف، دادگاه صلح تشکیل و صلاحیت دادگاه صلح به موجب ماده ۱۲ قانون قضائی مشخص شده است، تاکید کرد: امروز برای اولین بار در استان دو دادگاه صلح شعبه اول و شعبه دوم دامغان آغاز به کار کرد

وی با بیان اینکه در این دادگاه دعاوی مدنی و کیفری که از پیچیدگی کمتری برخوردار است و پرونده‌هایی که خاص نیست رسیدگی می‌شود، افزود: در این دادگاه صلح علاوه بر صلح و سازش حکم هم داده می‌شود و شورای حل اختلاف از این پس فقط کار صلح و سازش را انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در چهار ماه امسال ۴۹ درصد پرونده‌های رسیده به شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

اکبری با بیان اینکه در آینده دادگاه‌های صلح در دیگر شهرهای استان هم افتتاح می‌شود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش در زمره اهداف این طرح است.

به گزارش مهر، حمید محمدیان به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه صلح و حجت الاسلام حسین محمدیان به عنوان رئیس شعبه دوم دادگاه صلح دامغان منصوب شدند.