تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748398
شناسه : 3748398
تاریخ :
مقابله با اعتیاد بدون مشارکت خانواده ها میسر نمی شود اقتصاد ایران: رشت- فرماندار رشت با اشاره به کشف ۲۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان گفت: مقابله با اعتیاد بدون مشارکت خانواده ها میسر نمی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر چهارشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که همه خانواده را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان رشت کشف شده و ۲۷۰۹ نفر توزیع کننده و قاچاقچی مخدر دستگیر شده‌اند، افزود: مقابله با اعتیاد بدون مشارکت خانواده‌ها میسر نمی‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه اجتماعی نظام هستند، گفت: همه شهرداران باید به نگهداری کمپ ماده ۱۶ کمک کنند، ارزش و اهمیت این کار کمتر از دیگر موارد نیست.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مصرف مواد مخدر خیلی کاهش یافته و به دغدغه تبدیل شده است، ادامه داد: روستاها باید در قالب طرح یاریگران زندگی شورای مرکزی مبارزه با مواد مخدر را را تشکیل دهند و تلاش کنیم تا روستاهای ما عاری از هرگونه مصرف مخدر شود.

عاشوری ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها بیان کرد: فعالیت عطاری‌ها توسط گشت‌های بهداشتی رصد و با متخلفین برخورد می‌شود.