تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748379
شناسه : 3748379
تاریخ :
آزادگان سند زنده دفاع مقدس هستند اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه خاطرات ایثارگران برای نسل جوان بازگو شود، گفت: آزادگان سند زنده ایثارگری های دوران دفاع مقدس هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در آئین تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز گیلان در استانداری اظهار کرد: تمام لحظات آزادگان در دوران اسارت سرشار از خاطره و درس بوده که برای نسل حال و آینده آموزنده است، چهره‌هایی که هر یک نماد مقاومت، صبر، فداکاری و گنجینه خاطرات هستند.

وی با اشاره به تحمل سختی‌ها و مجاهدت خاموش آزادگان در دوران اسارت افزود: آنچه را که آزادگان به تصویر کشیدند در درگاه الهی ثبت شد و در حافظه تاریخ به یادگار می‌ماند همان طور که واقعه اسارت فرزندان و خاندان اباعبدالله (ع) بعد از عاشورا نسل به نسل زنده ماند.

عباسی بیان کرد: فداکاری و ایستادگی آزادگان در برابر ظالمان حاکم آن عصر در عراق را هیچگاه آن طور که شایسته و بایسته است نمی‌توان بیان کرد مقاومت و ایثار آنان درس بزرگی برای همگان است.

وی با اشاره به رشادت آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در حفظ کیان انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز هر چه داریم از این ایثارگری‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس است که باید حفظ، ماندگار و ثبت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه آزادگان گنجینه‌های دفاع مقدس بوده که خودباوری، ایثارگری و مقاومت آنان باید برای همه به ویژه نسل جوان و نوجوان بیان شود، ادامه داد: خاطرات آزادگان باید مستندسازی و پخش شود و دست اندرکاران امر باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: آزادگان سند زنده دفاع مقدس هستند از این رو مراسم‌های ویژه خاطره‌گویی آنان برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه در نشست‌های استانداری دقایقی به بیان خاطرات یکی از آزادگان اختصاص داده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه دلجویی از آزادگان باید بیش از پیش انجام شود، اضافه کرد: همه ما موظفیم تا این ایثارگران را ارج نهیم و قدردان تلاش‌ها، سختی‌ها، فداکاری و صبر آنان باشیم.