تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748375
شناسه : 3748375
تاریخ :
فعالیت ۸۵۰ تشکل مردم‌نهاد در استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه ۸۵۰ تشکل مردم‌نهاد فعال در سطح استان وجود دارد گفت: حکمرانی مردمی اولویت حکمرانی در کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خورشیدی در نشست صمیمی مجموعه‌های مردم‌نهاد استان قزوین که ظهر چهارشنبه در تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: چند موضوع در تشکل‌ها پیگیری و در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد نقش تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی که از دل مردم برخواسته بود پررنگ‌تر شود و این حلقه‌ها در سطح جامعه اولویت داده شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: توسعه و تقویت مجموعه‌های مردمی از دیگر اقدامات ما طی چند سال اخیر بود، در دو سال گذشته ۵۴ جلسه شورای توسعه برگزار شد و در این ایام تقویت مجموعه، صدور مجوز، تأسیس، تمدید و ایجاد مجموعه‌ها صادر و در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۲۹ کارگاه آموزشی و ۲۴ نشست و همایش تخصصی، عمومی و موردی در حوزه‌های مختلف برگزار شد و از ۱۵۰ تشکل فعال بازدید انجام شد.

این مسوول ابراز کرد: تشکل‌های مردمی ذیل نهادها و دستگاه‌های مختلفی از جمله استانداری، بهزیستی، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات و کانون مساجد قرار داشتند و در این ایام تلاش شد تا از موازی کاری پرهیز شود.

خورشیدی تأکید کرد: ۸۵۰ تشکل مردم‌نهاد فعال در سطح استان وجود دارد که ۱۵۰ تشکل فعال حاضر در این جلسه تشکل‌هایی هستند که فعالیت آنان مستمر و شاخص است.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت دادن به‌روز و هفته تشکل‌های مردمی از دیگر فعالیت ما در این ایام بود گفت: رهبر انقلاب یکی از اولویت‌های حکمرانی را حکمرانی مردمی می‌دانند که نهاد اصلی این امر تشکل‌های مردمی هستند حال اگر دولت و ما بتوانیم این فضا را ارتقا و گسترش دهیم بی‌شک در راستا اجرای تأکیدات رهبر انقلاب گام برداشته‌ایم.