تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748367
شناسه : 3748367
تاریخ :
فشار کارگران سامسونگ برای دستیابی به دستمزد بهتر اقتصاد ایران: بزرگترین اتحادیه کارگری سامسونگ در کره جنوبی اعلام کرد اعتصابی ۴ روزه را از فردا پنج شنبه آغاز می کند تا برای افزایش دستمزد و پاداش کارگران به شرکت فشار بیاورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که دور قبلی مذاکرات میان اتحادیه کارگری و مقامات شرکت در ماه جولای به نتیجه ای نرسید.

لی هیون کوک نائب رییس اتحادیه ملی کارگری سامسونگ الکترونیک(NSEU) در یک ویدئوی یوتیوب گفت: این عتصاب به طور استراتژیک برای آسیب به شرکت طراحی شده است.

به گفته او این اتحادیه که ۳۶۵۰۰ عضو آن حدود ۳۰ درصد نیروی کار سامسونگ در کره جنوبی را تشکیل می دهند، انتظار دارد شرکت به اندازه کافی کارمندان اداری برای پشتیبانی از خط های تولید محصولات طی بازه زمانی اعتصاب نداشته باشد زیرا کارگران از روز پنج شنبه به طور سراسر تعطیل خواهند بود.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت تضمین می کند هیچ اختلالی در تولید ایجاد نمی شود و همزمان تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات با اتحادیه را ادامه می دهد.

این اتحادیه کارگری در ماه جولای اعتصاب نامحدودی را اعلام کرده بود، اما پس از شکست مذاکرات با مدیریت سامسونگ، از اعضا خواسته شد که در اوایل آگوست به سر کار بازگردند. اتحادیه مذکور اعلام کرد که با برگزاری اعتصابات غیرمنتظره به درخواست حقوق و مزایای بهتر از غول فناوری ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر سامسونگ در اواخر جولای اعلام کرد اعتصاب کارگری که در همان ماه برگزار شده بود تولید را مختل نکرده است.